رییس سازمان میراث فرهنگی کشور:

تغییر نگرش در حوزه گردشگری ضروری است

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۲:۳۲:۵۱
کد خبر: ۶۷۸۲۸۹
تغییر نگرش در حوزه گردشگری ضروری است
دکتر علی اصغر مونسان گفت: باید دیدگاه و نگرش خود را در حوزه گردشگری تغییر دهیم تا در این زمینه به دستاوردهای خوبی برسیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دکتر "علی اصغر مونسان" معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گردشگری در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین با تاکید بر اهمیت بحث گردشگری و لزوم تغییر دیدگاه در این زمینه اظهار کرد: دید و اهمیت مسوولان و جامعه به سازمان میراث فرهنگی برای رسیدن گردشگری کشور به جایگاه اصلی خود باید هم عرض با وزارت نفت باشد و نگرش و دیدگاه های خود را در حوزه گردشگری تغییر دهیم.

معاون رییس جمهور افزود: باید در جهت ایجاد اشتغال، کسب درآمد و کمک به رونق اقتصاد، همه ظرفیت های کشور در حوزه گردشگری را فعال کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای استقبال مطلوب از میهمانان و مسافران نوروزی تصریح کرد: به تمامی اداره‌های  کل میراث فرهنگی در استان ها تاکید شده آمادگی کامل برای پدیرایی از گردشگران را داشته باشند تا نوروز97 با سال های قبل متفاوت تر باشد و به خوبی در اذهان گردشگران باقی بماند.

مونسان همچنین خواستار توجه مجتمع های خدماتی رفاهی به استفاده از جذابیت های بصری مانند سبک معماری مناسب براب جذب گردشگران  شد.

معاون رییس جمهور همچنین از قزوین به عنوان یکی از شهرها و استان های پرجاذبه کشور به لحاظ برخورداری از آثار تاریخی و طبیعی یاد کرد و گفت: باید برای افزایش و جذب گردشگران به این استان برنامه ریزی منسجم و پایدار صورت پذیرد.

در این دیدار محمد علی حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین به تشریح نوروزگاه ها و جشنواره های اقوام، جشنواره برکت، نوروزگاه های محلی در مرکز محله های شهر قزوین و رویدادهای ۱۵گانه در طول تعطیلات نوروز پرداخت و آمادگی استان قزوین را برای پذیرایی از گردشگران نوروزی اعلام کرد.

حضرتی با اشاره به همکاری متقابل شهرداری و میراث فرهنگی در نوروز

۹۷ گفت: همکاری و همراهی میراث فرهنگی با شهرداری نوروز متفاوت تری را برای قزوین رقم خواهد زد و با همکاری این دو دستگاه ما شاهد شکوفایی و رونق گردشگری در استان خواهیم بود به ویژه در ایام نوروز که مشارکت سازنده میراث فرهنگی و شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی به بهتر انجام شدن آن خواهد انجامید.

مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین با یاد آوری شعار "قزوین نزدیکترین مقصد" به اهمیت تبلیغ و معرفی جاذبه های گردشگری استان قزوین در مبدا و بازارهای هدف تاکید کرد و افزود: ما باید پیش از آن که مسافران نوروزی برای سفر تصمیم بگیرند استان قزوین را معرفی کنیم. برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران فرصت خوبی برای این فرایند بود ولی زمانی به نتیجه نهایی می رسد که همانند سال گذشته بیلبوردهای معرفی استان قزوین در تهران و کرج نصب و قزوین را مقصدی نو و نزدیک تر به این دو کانون جمعیتی معرفی کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش تعداد هتل ها و فضاهای اقامتی استان ابراز داشت: بهره برداری از ۴ مرکز اقامتی جدید در اسفند ماه؛ هتل بغدادی در تاکستان، کمپ گردشگری فدک در منطقه نمونه گردشگری باراجین، هتل آپارتمان سینا و هتل مینو در شهر قزوین ظرفیت خوبی برای اقامت استان فراهم کردند که امیدواریم این فرصت ها با حمایت نهادهای بانکی استمرار پیدا کند و شاهد سرمایه‌گذاری های بیشتری در استان باشیم.

حضرتی از اجرای برنامه های نوروزگاه در شهرستان ها خبر داد و یاد آور شد: با اجرای برنامه های متنوع در نوروز۹۷ امیدواریم نوروز پرنشاط و شادی را برای گردشگران رقم بزنیم.

 

 

نظر شما