رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی:

جذب ١٥٧ میلیارد از اعبارات ملی به استان در سال ۹۶

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۲:۳۴:۵۹
کد خبر: ۶۷۸۲۹۲
جذب ١٥٧ میلیارد از اعبارات ملی به استان در سال ۹۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: ١٥٧ میلیارد تومان از اعتبارات ملی استان مرکزی تخصیص یافت.

به گزارش برنا از اراک ،  رقیه یادگاری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به گزارش اعتبارات مصوب ملی استان اظهار کرد: استان مرکزی در سال ٩٦ از طریق موافقتنامه های ملی اعتباراتی را دریافت خواهد کرد که تاکنون ٢ هزار و ٤٠٠ موافقتنامه در ١٠ ماهه نخست سال جاری مبادله شده است.

وی با بیان اینکه ٦٠٠ موافقت نامه هنوز مبادله نشده است، گفت: این ٢ هزار و ٤٠٠ موافقت نامه مشتمل بر ١٧٧ پروژه با محوریت ٤٢ دستگاه اجرایی و هزار ٣٠٠ میلیارد تومان اعتبار است.

یادگاری تصریح کرد: از اعتبار هزار و ٣٠٠ میلیارد تومانی تاکنون ١٥٧ میلیارد تومان معادل ١٢ درصد تخصیص یافته است که از این رقم ١١٩ میلیارد تومان نیز برابر با ٧٦ درصد جذب شده است.

وی ٩١ درصد این اعتبارات را مربوط به وزارت نیرو با ٥٧٠ میلیارد تومان(٤٣ درصد کل اعتبارات)، وزارت راه و شهرسازی ٥٣٠ میلیارد تومان(٤١ درصد) و وزارت جهاد کشاورزی ٩٨ میلیارد تومان(٥.٧ درصد) دانست و افزود: این اعتبارات در مقایسه با سال گذشته حدود ٥٠ درصد رشد داشته است به نحوی که سال گذشته سهم استان مرکزی از ١٩ هزار و ١٦٠ میلیارد تومان موافقتنامه در سطح کشور ٨٠٠ میلیارد تومان بوده است که در قالب ٢٩٢ پروژه و ٣١ دستگاه اجرایی مصوب شد و ٧٠ درصد اعتبارات مصوب ملی در سال گذشته با ٢٥٣ میلیارد تومان به وزارت راه و شهرسازی، ١٧٢ میلیارد تومان به وزارت نیرو و ١٣٧ میلیارد تومان به سازمان انرژی اتمی اختصاص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی عنوان کرد: اعتبارات هزار و ٣٠٠ میلیارد تومانی ملی استان چهار برابر ٣٢٨ میلیارد تومان اعتبارات استان است که باید از نظر برنامه ای، عملیاتی و فنی جهت مصرف بهینه منابع مالی نظارت اعمال شود و یکی از دلایل احصای این اعتبارات و پروژه ها، جلوگیری از تداخل وظایف استانی و ملی و حرکت به سمت جذب اعتبارات ملی است. با توجه به اینکه تخصیص منابع ملی تا پایان تیرماه سال آینده انجام می شود، همچنان فرصت برای جذب اعتبارات باقی است و گزارش نهایی اعتبارات جذب شده شهریور سال آینده ارائه می شود.

وی بیشترین تعداد پروژه های ملی را مربوط به امور اقتصادی استان و بیشترین تعداد پروژه ملی در بین دستگاه های اجرایی را مربوط به جهاد کشاورزی دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز