آغاز مرمت ۲ اثر تاریخی خسارت دیده از زلزله کرمانشاه

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۹:۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۷۸۶۶۶
آغاز مرمت ۲ اثر تاریخی خسارت دیده از زلزله کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری برنا؛  کار مرمت دو بنای تاریخی خسارت دیده از زلزله در شهرستان دالاهو آغاز شد.

اکبر رضایی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان به تعدادی از آثار و بناهای تاریخی استان کرمانشاه خساراتی وارد شد.

وی ادامه داد: مسجدعبدالله بن‌عمر و مقبره ابودجانه در شهرستان دالاهو، قلعه یزدگرد، طاق گرا و زیج منیژه در شهرستان سرپل‌ذهاب، عمارت خسرو در قصرشیرین، قلعه شهر گیلانغرب و بناهای توفیق بگ و فریدون بگ در شهرستان پاوه 10بنا و اثر تاریخی خسارت دیده از زلزله در استان کرمانشاه هستند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه برای مرمت این بناها 2.5 میلیارد تومان اعتبار درخواست داده است.

رضایی ادامه داد: تاکنون برای مرمت دو بنای تاریخی مسجد عبدالله بن عمر و مقبره  ابودجانه 220 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی افزود: کارمرمت مسجد عبدالله بن عمر و مقبره ابودجانه این دو بنای تاریخی درحال انجام است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: کار مرمت، احیاء و ساماندهی آثار و بناهای تاریخی استان به صورت یک برنامه سالانه در دستور کار است.

رضایی ادامه داد: امسال کار مرمت و احیاء مسجد جامع، مسجدحاج شهبازخان و بخشی از بازار کرمانشاه، تکیه معاون‌الملک و تکیه بیگلربیگی انجام گرفت.

رضایی ادامه داد: حمام حاج شهبازخان و حمام نظام هم از جمله پروژه‌هایی هستند که با اعتبارات ملی کار مرمت واحیاء آنها در سالجاری آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

وی افزود: کار ساماندهی محوطه پایگاه تاریخی بیستون هم شروع شده و ساماندهی پایگاه‌های تاق‌بستان و آناهیتا نیز به زودی آغاز می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای مرمت و احیاء چهار خانه تاریخی استان نیز 250 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده  که با مشارکت مالکین این بناها کار انجام می‌شود.   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز