رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان خبر داد:

دانشگاه آزاد اسلامی قوچان میزبان دو شهید گمنام

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۹:۳۹:۳۸
کد خبر: ۶۷۸۶۹۳
دانشگاه آزاد اسلامی قوچان میزبان دو شهید گمنام
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان خبر داد: صبح دوشنبه سی‌ام بهمن ماه دانشگاه آزاد اسلامی قوچان میزبان پیکر مطهر 2 شهید گمنام می شود.

به گزارش برنا از قوچان؛  مهدی وطن پرست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان ضمن اشاره به تلاشهای صورت گرفته در این واحد دانشگاهی برای میزبانی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: در سال 89 که مسجد این دانشگاه ساخته شد، جانمایی مخصوص برای تدفین شهدای گمنام پیش بینی شده بود.

وطن پرست افزود: در سالهای حضورم در این دانشگاه چندین نوبت با رئیس ستاد تفحص شهدا نامه نگاری کردیم و ایشان از محل پیش بینی شده بازدید کرد تا امروز توفیق نصیب شد که میزبان پیکر 2 شهید گمنام در فضای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان  با بیان این مطلب که باورمان این است که برکت حضور پیکر شهدای گمنام، اسباب تحول این واحد دانشگاهی را فراهم میکند و نقش فرهنگی دانشگاه را در فضای شهرستان پررنگ‌تر خواهد کرد، به تشریح برنامه زمانبندی مراسم استقبال از پیکر شهدا پرداخت و اعلام کرد: یکشنبه همزمان با اذان ظهر و عصر، پیکر شهدا با همراهی گروههای مختلف مردم و مسئولان از مشهد به قوچان منتقل می شود که برنامه های ویژه ای در طول مسیر در چناران و امامزاده جلیل علیه السلام پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، پیش از نماز مغرب و عشاء مردم شهید پرور قوچان در محل پلیس راه قوچان از شهدا استقبال خواهند کرد.

وطن پرست با اشاره به انتقال پیکر شهدا پس از مراسم استقبال به مسجد جامع شهرستان قوچان، گفت: پس از ورود پیکرهای مطهر شهدا به مسجد جامع مراسم وداع پیش بینی شده است که به صورت نامحدود، تا ساعات پایانی شب مردم میتوانند در مسجد حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در تشریح مراسم تشییع شهدا در شهر گفت: دوشنبه ساعت 9 صبح با تشریفات نظامی و همراهی مردم و مسئولان پیکرهای مطهر شهدا از مقابل بیمارستان شهدای قوچان تا میدان امام(ره) تشییع میشود و در پایان مسیر، حجت الاسلام دستجردی امام جمعه شهرستان قوچان با حضور مردم بر پیکر مطهر شهدا نماز اقامه خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قوچان ادامه داد: مطابق هماهنگی های صورت گرفته با شورای شهر، اتوبوسهای دانشگاه و شرکت اتوبوسرانی مردم را به صورت رایگان از میدان امام(ره) تا مقابل درب اصلی دانشگاه منتقل میکنند.

وطن پرست با اشاره به اینکه پیکر مطهر شهدا از مقابل درب دانشگاه توسط کارکنان، اساتید، دانشجویان و آحاد مختلف مردم تا مسجد امام رضا(ع) تشییع خواهد شد، بیان کرد: پس از تشییع شهدا نماز جماعت در مسجد امام رضا(ع) اقامه و همچنین مراسم شام غریبان، سومین روز، هفتمین روز و چهلمین روز تدفین شهدای گمنام را نیز خواهیم داشت.

وی با بیان این مطلب که این شهدا 20 و 25 ساله هستند که در عملیاتهای کربلای 4 و رمضان به شهادت رسیده اند ، درباره ساخت یادمان شهدای گمنام در این دانشگاه خاطر نشان کرد: متعهد هستیم در کمترین زمان ممکن بنای یادبود ساخته شود و قبل از سالگرد تدفین در مقابل مسجد دانشگاه نصب گردد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مسابقه دل نوشته، عکس و شعر با محوریت شهدای گمنام، فضا سازی محیط دانشگاه و شهرستان و تهیه مستند مراسم تدفین شهدا در قالب فیلم کوتاه از جمعه فعالیتهای فرهنگی این واحد دانشگاهی خواهد بود.

خبرنگار: سهیلا چترآبگون

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز