رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد

رویداد خانه‌ی بهار باعث افزایش حس تعلق شهروندان می‌شود

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۹:۴۷:۲۴
کد خبر: ۶۷۸۷۰۸
رویداد خانه‌ی بهار باعث افزایش حس تعلق شهروندان می‌شود
ضروری است هنرمندان با خلق آثار هنری، مفاهیم و موضوعاتی همچون اصول فرهنگ شهروندی و احترام به حقوق سایرین را به نحو شایسته‌ای به مردم منتقل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر محمد هادی مهدی‌نیا، عضو شورای اسلامی شهر مشهد پس از بازدید از دبیرخانه «خانه‌ی بهار» در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره گفت: فعالیت در زمینه هنرهای شهری در مشهد، کار دشواری است چرا که این شهر دارای سابقه‌ای 11 ساله در این زمینه است. 

وی با معقول و مثبت خواندن اقدامات صورت گرفته از سوی مدیریت امور هنری شهرداری در این دوره از جشنواره خاطر نشان کرد: براساس گزارش و توضیحات مفصلی که مسئولان رویداد خانه‌ی بهار در خصوص روند برگزاری و شیوه داوری آثار ارائه دادند، این جشنواره تاکنون روال خوبی را طی نموده است. امیدواریم خروجی‌های نهایی این جشنواره نیز نتایج تحسین‌برانگیز و شایسته‌ای برای شهر و شهروندان به همراه داشته باشد.

مهدی‌نیا در ادامه تصریح کرد: باید از عوامل و افرادی که در طی 11 سال گذشته جشنواره استقبال از بهار را برگزار نموده‌اند سپاسگزاری کرد چرا که به قول نیوتن که می‌گفت من بر شانه غول‌ها ایستاده‌ام به‌طور قطع تجارب، مرارت‌ها و عملکرد‌هایی که در دوره‌های گذشته صورت گرفته موجبات ارتقای کیفیت رویداد خانه‌ی بهار امسال را فراهم خواهد آورد.   

وی در ادامه متذکر شد: برای اینکه کسی بتواند در هنر شهری مشهد بدرخشد، باید اثر هنری و محصولی چشمگیرتر از آنچه در سال‌های اوج برگزاری جشنواره استقبال از بهار ارائه شده را خلق نماید.

عضو پنجمین دوره شورای شهر درباره کارکرد‌های اجتماعی و فرهنگی رویداد خانه‌ی بهار گفت: شهر مشهد ویترین جمهوری اسلامی است. برگزاری جشنواره استقبال از بهار و بحث فضاسازی هنری سطح شهر در آستانه نوروز، مشهد را صاحب نام و برند در این حوزه نموده است به‌طوری‌که اکنون مشهد در زمینه‌ هنرهای شهری در میان دیگر شهرهای کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر افزود: در آستانه بهار و در طول مدت تعطیلات نوروزی،‌ شاهد حضور چشمگیر مسافران و زائران از سراسر ایران در مشهد هستیم. لذا کلیه اقدامات زیباسازی و نصب آثار هنری در فضاهای عمومی سطح شهر می‌تواند در کنار افزایش رضایت‌مندی و شادابی عمومی جامعه، موجبات ارتقاء سطح سواد بصری مخاطبان را نیز به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های رویداد خانه‌ی بهار علاوه بر بازتاب خوب در میان دیگر شهرهای کشور، باعث افزایش احساس تعلق شهروندان مشهدی نسبت به شهرشان خواهد شد.

مهدی‌نیا با تأکید بر نقش بسزای هنرمندان در ارتقای فرهنگ شهروندی گفت: با توجه به اینکه همه افراد جامعه بهره‌ای از حس زیبایی و درک هنری دارند، می‌توان به وسیله هنر، حجم متنوعی از مفاهیم و مسائل فرهنگی و اجتماعی را به مردم منتقل کرد.

وی افزود: ضروری است هنرمندان با خلق آثار هنری، مفاهیم و موضوعاتی همچون اصول فرهنگ شهروندی و احترام به حقوق سایرین را به نحو شایسته‌ای به مردم منتقل کنند.

مهدی‌نیا در تببین ارتباط کاری کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر با جامعه هنرمندان فعال در زمینه هنرهای شهری گفت: بدون هیچ‌گونه دسته‌بندی خاصی، در پی ارتباط و استفاده از ایده‌های ناب همه هنرمندان و فرهیختگان شهر هستیم و بر همین اساس کمیسیونی که مسؤولیتش را بر عهده دارم در را بروی کلیه هنرمندان و صاحب‌نظران گشوده است.

 

نظر شما