رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی اراک خبر داد:

بازگشت ۹۵ گوشی تلفن همراه به شبکه مخابرات

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۱۹:۴۶
کد خبر: ۶۷۸۸۰۸
بازگشت ۹۵ گوشی تلفن همراه به شبکه مخابرات
رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی اراک گفت: با اجرای طرح ریجستری، آنتن 95 گوشی تلفن همراه در شهرستان اراک وصل و وارد شبکه خدمات مخابرات شد.

به گزارش برنا از اراک ،  آقاباقری افزود: در قالب این طرح از ماه گذشته آنتن 150 گوشی تلفن همراه از نوع مدل آی فون در شهرستان اراک از مدار خارج شد.
وی افزود: 55 گوشی تلفن نیز برای اتصال به شبکه مخابرات درحال پیگیری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا است و تا آخر هفته  متصل می شود.
رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی اراک با اشاره به اینکه با اجرای این طرح در مدل گوشی ال جی، هیچ قطعی صورت نگرفته است افزود: کددار کردن گوشی های تلفن همراه یا رجیستری، طرحی است که در آن گوشی های تلفن همراه کاربران بر اساس شماره سریال گوشی و شماره سریال سیم کارت در سامانه ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای این منظور طراحی و پیاده سازی کرده است، ثبت می‌شوند که به هنگام روشن شدن در شبکه تلفن همراه کشور، این شماره سریال‌ها با زیرساخت های شبکه مخابراتی کشور مطابقت داده می‌شوند و اگر از مبادی رسمی وارد نشده باشند، امکان فعالیت در شبکه تلفن همراه کشور را نخواهند داشت.
وی اضافه کرد: 85 درصد از گوشی های تلفن همراه در اراک از مجاری غیرقانونی وارد شده است و کالای قاچاق محسوب می شود.
آقاباقری افزود:از محل ورود هر گوشی تلفن همراه باید 18 درصد عوارض گمرک و مالیات اخذ شود اما به علت رواج پدیده قاچاق این درآمد عاید کشور نمی شود.
وی اظهار کرد: خروج ارز از کشور و ورود برخی گوشی های تلفن های همراه کم مصرف و بدون مشتری از تبعات عرضه محصولات قاچاق به کشور است.
رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی اراک با یادآوری اینکه، طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری) از 28 مهرماه کلید زده شده است، افزود: مرحله نخست طرح تنها به رصد بازار از وجود گوشی های قاچاق پرداخت و گوشی های فعال در شبکه تلفن همراه، قانونی است و مشمول اجرای طرح نخواهند شد.
340 واحد صنفی عرضه تلفن همراه با مجوز پروانه کسب در اراک فعالیت دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز