" خادمی" در نهمین دوره همایش بین المللی سیره علوی:

اقتصاد مقاومتی لازمه حل مشکلات کنونی کشوراست/یکی از موارد اصلی اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۵۰:۵۷
کد خبر: ۶۷۸۸۷۶
اقتصاد مقاومتی لازمه حل مشکلات کنونی کشوراست/یکی از موارد اصلی اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است
استاندارلرستان گفت: اقتصاد مقاومتی لازمه و مهمترین دلیل پیشرفت و حل مشکلات کنونی کشوراست.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ، سید موسی خادمی صبح امروز یکشنبه  در نهمین دوره همایش بین المللی سیره علوی ،اظهارکرد: ادامه پیدا کردن همایش سیره علوی نشان‌دهنده از اثرگذاری آن بوده و مطمئناً شاهد تأثیر قابل‌توجه این همایش در جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از موارد اصلی اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است، افزود: امیرالمومنین(ع) در نامه‌های خود به مالک اشتر بر این مهم تاکید داشتند و خواستار حمایت و تقویت سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری بودند.

خادمی تصریح کرد: در نامه امام علی(ع) به مالک اشتر آمده است که «قوام همه گروه‌های افسران، کارگزاران و قاضیان به تجار و بازرگانان و صنعت گران است، این تجار و صاحبان صنایع ایجادکنندگان منافع در جامعه و اسباب رفاه هستند» و در ادامه این نامه چند ویژگی را برای تجار می‌شمارد، نخست آنکه تجار کسانی هستند که اهل فتنه و دردسر نیستند، دوم وحشتی از اینکه آن‌ها شر و فساد کنند وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: آنچه امروز به عنوان بهبود فضای کسب‌وکار و حمایت از بخش خصوصی در کشور یاد می‌شود به صورت ویژه امام علی (ع) به این موضوعات اشاره داشته‌اند.

خادمی بیان کرد: امام علی(ع) تاکید داشتند که بازرگانان و تجار و سرمایه‌گذار قاعده بر هم نیستند و می‌توانند جامعه را به ثبات برسانند.

وی یادآورشد: خوشبختانه نوع زندگی حضرت علی (ع) به گونه‌ای بوده است که توانسته نقش‌های مختلفی را ایفا کند که باید ما از این موضوع به خوبی استفاده کنیم.

خادمی اضافه کرد: یکی از بخش‌های درخشان زندگی حضرت علی (ع) مباحث اقتصادی بوده و این حضرت توجه ویژه‌ای به موضوعات اقتصادی داشته‌اند.

وی با اشاره به توجه ویژه امام علی (ع) به سرمایه‌گذاران،ادامه داد: آن حضرت معتقدند که بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران می‌توانند جامعه را به ثبات برسانند.

خادمی عنوان کرد: امام علی (ع) معتقدند که باید فضای کسب‌وکار و تجارت برای فعالیت سرمایه‌گذاران آسان باشد و اکنون این موضوع نیز به عنوان نقشه راه برای امروز مسئولان است.

وی بابیان اینکه بحث فضای کسب‌وکار یکی از شاخص‌های مهمی است که بانک جهانی تعریف کرده است ،تاکید کرد: امام علی(ع) در ادامه این نامه این موضوع را به مالک یادآور می‌شود که باید فضای بازرگانی فضای آسان و راحتی باشد و امام علی(ع) هزار و ۴۰۰ سال پیش این موضوع را مطرح کرده است.

مقام عالی دولت در لرستان  بابیان اینکه خوشبختانه نوع زندگی امام علی(ع) هم به‌نوعی است که نقش‌های مختلفی را در ایام عمر خود ایفا کرده است ،گفت: در نقش یار پیامبر قبل از علنی شدن اسلام، در قالب فرمانده لشکر در خدمت پیامبر، در قالب کسی که سال‌ها به او ظلم شد و آنچه حق او بود به او داده نشد، در جایگاه حاکم و ... ازجمله این نقش‌ها بوده است.

سید موسی خادمی  عنوان کرد: تجربه این جایگاه‌ها فرصتی را ایجاد کرده که بتوانیم سیره‌های مختلف را در موقعیت‌های مختلف اکتساب و کشف کنیم.

 

نظر شما