قائم مقام مشارکت های مردمی بهزیستی کشور:

بیش از۵میلیون مددجو زیر چترحمایتی بهزیستی هستند

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۷۸۹۷۸
بیش از۵میلیون مددجو زیر چترحمایتی بهزیستی هستند
محمدعلی کوزه گر گفت: سازمان بهزیستی، به عنوان یک خانواده بسیار بزرگ و مهربان حدود ۵میلیون و ۳۰۰هزار مددجو را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "محمدعلی کوزه گر" قائم مقام مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور در همایش تجلیل از خیرین حامی فرزند که در مرکز شیرخوارگاه حلیمه برگزار شد بیان کرد: سازمان بهزیستی، یک خانواده بسیار بزرگ و مهربان است که حدود ۵میلیون و ۳۰۰هزار نفر مددجو را در کل کشور تحت پوشش خدمات مددجویی قرار داده است.

وی گفت: یک میلیون و ۴۰۰هزار نفر معلول در کشور وجود دارد که از این تعداد، ۴۵۰هزار نفر معلول جسمی و حرکتی هستند.

قائم مقام مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تامین هزینه این تعداد مددجو در کشور اظهار کرد: بودجه در نظر گرفته شده از سوی دولت، کفاف هزینه های معلولان را نمی دهد و اگر دستان گرم و مهربان خیرین نباشد شیرخوارگاهی اداره و مشکلی از مددجویان حل نمی شود.

کوزه گر با اشاره به فرهنگ غنی ایرانی در امر خیر و نیکوکاری عنوان کرد: شعار ما در فرهنگ ملی، پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک است و بر همین اساس آنچه از سوی خیرین انجام می شود تلفیقی از فرهنگ ملی و مذهبی ما می باشد.

وی افزود: سه استراتژی مهم در سازمان بهزیستی وجود دارد که مهمترین آنها پیشگیری از معلول زایی می باشد چرا که سالانه ۳۰هزار کودک معلول در کشور به دنیا می آید که این امر نیاز به برنامه ریزی جدی در امر پیشگیری دارد.

قائم مقام مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور در پایان ضمن دعوت از همه برای مشارکت در امر کمک به معلولان افزود: همه باید با هم تعامل داشته باشیم تا بتوانیم در جایگاه خود به جامعه معلولان و شیرخوارگاه ها کمک کنیم.

 

نظر شما