استاندار مرکزی:

کشاورزی و صنعت ۲ بال توسعه استان است

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۵۸:۰۳
کد خبر: ۶۷۹۰۰۶
کشاورزی و صنعت ۲ بال توسعه استان است
استاندار مرکزی گفت: آبزی پروی از شاخه های مهم اقتصاد حوزه کشاورزی است و باید سهم این بخش در راهبردهای اقتصاد مقاومتی تقویت شود.

به گزارش برنا از اراک ، سیدعلی آقازاده در آیین آغازین همایش ملی آبزی پروری در محلات افزود: توجه اصولی به تقویت زیرساخت های صادرات غیرنفتی از راهکارهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و حوزه آبزی پروری و شیلات به عنوان بخش مهمی از کارآفرینی، ارزآوری و اشتغالزایی باید در روند توسعه اقتصادی رشد کند.

وی اظهار کرد:صنعت آبزی پروری به ویژه در حوزه پرورش ماهیان زینتی ظرفیتی موثر در اشتغالزایی و رهایی از اقتصاد تک محصولی است و تکیه بر داشته های این بخش در استان و کشور می تواند منشاء تحرک اقتصادی و درآمدزایی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به ارزآوری و اشتغالزایی بالای آبزی پروری، نیاز است برنامه های اصولی و نظارت جدی در این بخش اعمال شود.

استاندار استان مرکزی افزود: وجود اکواریوم در محیط کار و منزل باعث نشاط می شود ضمن آنکه این حرفه می تواند بستر شغلی پایدار و خوبی باشد.

آقازاده عنوان کرد: ایران ظرفیت بالایی برای پرورش ماهیان زینتی استخوانی و غضروفی دارد که نه تنها تامین کننده غذا هستند بلکه در ایجاد شغل مستقیم و غیر مستقیم نیز تاثیر گذار است.

وی بیان کرد: کشاورزی و صنعت 2 بال توسعه استان مرکزی است و می طلبد ضمن باروری صنایع بخش کشاورزی و زیربخش های آن نیز در اقتصاد رشد اثربخش کند و ضمن تامین نیاز داخلی در حوزه صادرات حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

استاندار مرکزی بیان کرد: سال گذشته 70 میلیون دلار ارزآوری از بخش کشاورزی نصیب این استان شد و تولید پنج هزار تن آبزیان در این استان در سال آتی هدفگذاری شده است.

آقازاده گفت: پارسال یک میلیون و 400 هزار دلار بابت صادرات ماهی زینتی نصیب استان مرکزی شد که امیداست که رقم صادرات از آبزی پروری تا پایان امسال به 2 میلیون دلار افزایش یابد.

وی ادامه داد: استان مرکزیدر زمره 10 استان برتر کشور از نظر درآمد صادراتی است و پارسال 700 میلیون دلار درآمد ارزی با تلاش همه تولید کنندگان صنعتی، کشاورزی و کارآفرینان نصیب استان شد که این رقم از ابتدای امسال تاکنون به مرز یک میلیارد دلار افزایش یافته است.

استاندار مرکزی بیان کرد: تلاش می شود درآمد ارزی و صادرات محصولات غیر نفتی این استان در سال آینده به 2 برابر امسال افزایش یابد اگر چه این استان با کمبود آب و افت سطح ذخایر آبی مواجه است اما با اجرای آبیاری نوین و استفاده از فناوری از داشته ها استفاده بهینه می شود.

آقازاده به توانمندی محلات در حوزه پروش ماهیان زینتی، گل و گیاهان زینتی و ذخایر معدنی و تریکو بافی نیز اشاره کرد و افزود: محلات شهرستانی کارآفرین است که سهم به سزایی در ایجاد درآمد ارزی استان مرکزی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز