تشییع پیکر ۳ شهید دوران دفاع مقدس در گرگان

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۴۸:۳۹
کد خبر: ۶۷۹۰۱۴
تشییع پیکر ۳ شهید دوران دفاع مقدس در گرگان
پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام و نازقلی نظری؛ شهید تازه شناسایی شده روز یکشنبه با حضور استاندار گلستان، فرماندهان نظامی وانتظامی، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم گرگان در این شهرستان تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بر پیکر مطهر این شهدا حجت الاسلام طاهری رییس دانشگاه آزاد گرگان نماز اقامه کرد و در ادامه آئین تشییع با حضور گسترده مردم برگزار و پیکر شهید نازقلی نظری به زادگاهش روستای قره بلاغ شهرستان علی آباد برای خاکسپاری منتقل شد و دو شهید گمنام نیز در دانشگاه آزاد واحد گرگان به خاک سپرده شدند.

دو شهید والامقام گمنام جوانانی 22 ساله هستند که درعملیات کربلای 6 در منطقه سومار وعملیات محرم در منطقه شرهانی به شهادت رسیده اند.

به گزارش ایرنا پیکر چهار شهید گمنام عصر شنبه 28 بهمن ماه وارد استان گلستان شد و آئین استقبال از این آلاله‌های خوشنام در محل میدان بسیج شهر گرگان برگزار و در ادامه پیکر دو شهید برای خاکسپاری به شهرستان آزادشهر در شرق گلستان منتقل شد.

همچنین شامگاه روز شنبه آئین وداع با این شهدا در محل دانشگاه آزاد گرگان و مسجد جامع شهرستان آزادشهر با حضور گسترده مردم برگزار شد.

فرمانده انتظامی گلستان روز یکشنبه در خصوص شهید نظری گفت: شهید نازقلی نظری که در تفحص های جدید ، شناسایی شده از سربازان دوران دفاع مقدس است که بعد از 30 سال جاویدالاثر بودن، شناسایی و امروز به زادگاهش برگشت.

سرتیپ دوم ستاد علی اکبر جاویدان در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: شهید نظری از شهدای ترکمن و اهل سنت استان بوده که اردیبهشت سال 65 به سربازی اعزام و در 21 تیرماه سال 67 در اطراف دهلران به شهادت رسیده است.

وی ادامه داد: پیکر این شهید بعد از تشییع در گرگان به علی آباد منتقل و در زادگاهش روستای قره بلاغ بخش کمالان این شهرستان به خاک سپرده می شود.

سردار جاویدان یادآور شد: شناسائی این شهید از طریق آزمایشات پزشکی انجام شد.

به گفته وی؛ پدر شهید نظری چند سال قبل دار فانی را وداع گفته ، اما برادر و مادر صبور او در قید حیات است.

استان گلستان حدود چهار هزار شهید دارد که افزون بر 520 نفر آنان شهدای اهل سنت دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند.

استان مرزی گلستان میزبان 138 شهید گمنام است.

گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام ومذاهب مختلف هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز