بخشدار مرکزی کوهدشت :

توسعه و عمران روستایی مهمترین مطالبه بخشداری کوهدشت

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۰۰:۴۱
کد خبر: ۶۷۹۰۲۴
توسعه و عمران روستایی مهمترین مطالبه بخشداری کوهدشت
جلسه دهیاران بخش مرکزی با حضور بخشدار مرکزی و مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوهدشت در محل بخشداری این شهر برگزار شد .

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،منصوری بخشدار مرکزی گفت :از 150روستای بخش مرکزی تنها 72روستا دارای طرح هادی مصوب است و 78روستای دیگر  فاقد طرح هادی هستند.

 وی افزود :مهمترین مطالبه ما از مدیریت بنیاد مسکن شهرستان توسعه و عمران روستایی است.

بخشداری مرکزی و دهیاران تابعه آمادگی لازم را برای هرگونه همکاری با بنیاد مسکن شهرستان بمنظور توسعه و عمران روستایی دارند.

عدم وجود زیرساخت های مناسب در برخی روستاهای بخش روند مهاجرت را به شدت تشدید نموده که در صورت عدم توجه؛ پدیده مهاجرت به بحرانی لاینحل در سطح شهرستان تبدیل خواهد شد.

نظم در کارها باعث پیشرفت در امور است. جهت رفاه حال ساکنین روستا و پیگیری مطالبات اهالی؛ دهیاران بخش باید ظرف 10روز آینده نسبت به تجهیز ساختمان دهیاری روستا و نصب تابلو ساعات کار دهیار در روستا اقدام نمایند.

-دهیارانی که مدت زمان تهیه طرح هادی روستای آنها به اتمام رسیده و یا در شرف اتمام است؛ با هماهنگی ناظرین فنی بخشداری ؛پیشنهادات اصلاحی  خود را به همراه مستندات مربوطه بصورت مکتوب به بخشداری ارایه دهند.-سرانه فضای سبز هر روستا بعنوان ویترین روستا باعث افزایش روحیه نشاط و شادی اهالی است. دهیاران با همکاری کارشناسان فضای سبز نسبت به شناسایی گونه های متنوع سازگار با محیط روستا اقدام و نسبت به نهال کاری در سطح روستا اقدام نمایند.

 بنیاد مسکن شهرستان در تهیه؛ اجرا و بازنگری طرح هادی روستا مقدورات؛ محذورات و چالش های فرهنگی و اجتماعی اهالی را مد نظر قرار دهد.

مهندس قربانی رییس بنیاد مسکن شهرستان کوهدشت گفت:- دهیاران بخش اطلاع رسانی لازم را در خصوص صدور سند ساختمانی روستایی در سطح روستا انجام دهند.

در رویکرد جدید دولت برای روستاهای فاقد دهیاری و یا فاقد طرح هادی مصوب؛  اعتباراتی در نظر گرفته شده است که این بنیاد در نظر دارد در صورت تخصیص با هماهنگی بخشداری  اقدامات مناسبی را در بخش عمران روستایی انجام دهد.

 دهیاران نسبت به شناسایی ساکنین خانه های کلنگی سطح روستا جهت بهره مندی از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی اقدام نمایند.

چنانچه دهیاران بتوانند در موعد مقرر نسبت به بهسازی معابر روستا اقدام نمایند این بنیاد توانایی دارد با بهره مندی از ظرفیت قیر رایگان نسبت به آسفالت معابر بهسازی شده اقدام نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز