رئیس پلیس راهور استان خبر داد:

آغاز طرح ترافیکی نوروزی از ۲۵ اسفند ماه

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۳۰:۴۵
کد خبر: ۶۷۹۰۲۷
آغاز طرح ترافیکی  نوروزی از ۲۵ اسفند ماه
رئیس پلیس راهور استان لرستان از آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ماه در استان خبر داد.

  به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،منوچهر مرادی رئیس پلیس راهور استان لرستان اظهار داشت:در رابطه با تعطیلات سفر های نوروزی یک جلسه کلی با استاندار لرستان و کلیه مدیران عضو این جلسه برگزار گردید که در این جلسه کمیته ها مشخص شدند و  راهنمایی رانندگی بصورت خصوصی در سه کمیته ایمنی ترافیکی، کمیته حمل نقل و کمیته انتظامی عضو دارد

سرهنگ مرادی افزود:  طرح نوروزی از ۲۵ اسفند به صورت رسمی شروع خواهد شد  ولی در واقع اوایل ماه اسفند با شلوغ شدن در سطح شهر این طرح آغاز می شود و ما باید آمادگی کامل را داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور استان لرستان تصریح کرد: مشکل سدمعبر در سطح شهر وجود دارد که با هماهنگی های لازم با شهرداری این مشکل برطرف خواهد شد همچنین انتظار داریم وسایلی که باعث اخلال در سطح شهر می شوند جمع آوری گردد.

این مسئول یادآور شد: در بحث هسته مرکزی شهر هست با میراث فرهنگی استان هماهنگی هایی را انجام داده ایم   شما میدانید قلعه یکی از نقاط شاخص  استان لرستان به عنوان مقصد گردشگری تعریف شده است و اولین نقطه که مسافر یا کسی که وارد شهرخرم آباد می شود  قصد دیدن  قلعه را خواهد کرد و عدم  پارکینک مناسبی در اطراف قلعه باعث اعمال قانون مسافرین توسط پلیس خواهد شد و ما دوست نداریم این خاطره بد را در ذهن مسافرین ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما چند تا پیشنهاد  به میراث فرهنگی داده ایم که در محدوده قلعه یک مکان همانند سنوات گذشته به عنوان پارکینگ در این ایام در اختیار مسافرین قرار داده شود تا مسافرین به راحتی بتوانند از قلعه دیدن نمایند که انشالله قرار است این کار انجام شود.

سرهنگ منوچهر مرادی گفت: یکسری مشکلات در رابطه با تابلو معرف اماکن تاریخی و تفریحی در سطح شهروجود دارد که باعث سرگردانی مسافرین خواهند شد و این تابلوهایی که در سطح  شهر هستند   کافی هدایت کننده نیستند که با افزایش تابلوهای معرف این قضیه حل خواهد شد .

رئیس پلیس راهور لرستان خاطر نشان کرد: خط کشی معابر که باید به روز شود و در بحث آسفالت ریزی بعضی خیابان ها مثل ورزشگاه که مدتهاست آسفالت نشده و دارای چاله های است که شهرداری باید آنها را  ساماندهی کند .

و دربحث عملیات حفاری که تا ۱۵ اسفند  مصوب شده در سطح شهر کار خود را به اتمام برسانند و اجازه حفاری به این ارگانها را ندهند .  

مرادی اذعان داشت: در بحث ستاد اسکان که معمولا اداره  آموزش وپرورش و سایر ارگان ها باید در دسترس مسافران نوروزی باشند و انشاالله مثل همیشه به خوبی  از عهده این کار بر خواهند آمد  ستاد اسکان باید در ورودی شهر باشد که مسافرین بتوانند به راحتی از ستاد ایکان استفاده کنند و فضایی که برای اسکان اختصاص داده می شود باید  فضایی برای تراکم ماشین و جای پارک ماشین ها وجود داشته باشد .

وی افزود: در بحث شرکتهای بیمه ای که تصادفات خسارتی، تا مبلغ ۷ میلیون و  ۳۰۰هزار تومان به شرطی که فرد گواهی نامه معتبر داشته باشد بدون ترسیم کروکی قابل پرداخت می باشدد ایام نوروز چون مسافرین و نمی توانند به  به شرکتهای بیمه ای مراجعه کنند  لازم است که شرکتهای بیمه ای حضور تمام وقت در ایام نوروز داشته باشند و در خدمات رسانی به مسافرین کمک کنند.

منوچهر مرادی رئیس پلیس راهور استان لرستان گفت:  امدادخودرو حتما بایستی حضور پر رنگی در ایام نوروز داشته باشد . اماکن تفریحی مثل آبشار  بیشه که درآن مسیر مشکل  تابلو ها  وجود دارد که باید برطرف شود و تردد اتوبوسها  در این مسیر که با توجه به عرض کم معبر جاده بسیار خطرناک است و پیشنهاد شد مینی بوس یا میدلباس در نظر بگیرند و از اتوبوس در جاده بیشه کمتر استفاده شود.

رئیس پلیس راهور لرستان با اهمیت خواندن ۴شنبه آخرسال افزود:  ۴شنبه آخر سال طرح های انتظامی ترافیکی و امنیتی در دست اجراست و ترافیکی که شهر خرم آباد بوجود بیایید پلیس راهور با   درجه اهمیتش تقسیم کرده است.

 سرهنگ مرادی تصریح کرد: خودروهایی که باعث اخلال در نظم ترافیکی شوند   از طریق دوربین های پایش رصد  و شماره پلاکهای آنها  یادداشت خواهد شد  وبا توجه به سامانه ای که د دسترس است  همان لحظه پیامکی برای  مالک فرستاده خواهد شد با آنها تماس و تذکر داده خواهد شد.

وی اظهار داشت: در بحث بهارمالگه که در سطح شهر وجود دارد پیشنهاد می شود  در چندین نقطه مثلا دریاچه کیو، پارک نسترن ورودی شهر ،در طول جاده ها این بهارمالگه ها رو برپاکنند.

 

نظر شما