استاندار آذربایجان غربی: ایجاد اشتغال برای جوانان مهمترین دغدغه دولت تدبیر و امید است

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۶:۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۷۹۰۸۴
استاندار آذربایجان غربی: ایجاد اشتغال برای جوانان مهمترین دغدغه دولت تدبیر و امید است
استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به رشد جمعیت بیکار و تحصیل کرده در کشور، اشتغال زایی از برنامه های مهم و اولویت دار دولت است و همین رویکرد نیز در این استان دنبال می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای اشتغال روستاییان آذربایجان غربی که محل سالن شهید نیکخواه استانداری ترتیب یافت ، افزود: به دلیل برنامه های غیرکارشناسانه اقتصادی در دولت های نهم و دهم، لشکری از بیکاران در کشور درست شده که ایجاد زمینه های اشتغال برای آنان، بخش قابل توجهی از برنامه های دولت را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: طبق مصوبات دولت و مجلس، امسال بیشترین توجه به حوزه اشتغال به ویژه اشتغال فراگیر صورت گرفته و قرار است با صرف هزاران میلیارد ریال اعتبار، بخش قابل توجهی از بیکاران شهری و روستایی مشغول به کار شوند.

وی اظهار کرد: توجه به توسعه اشتغال مولد از جمله مهمترین موارد در اعطای تسهیلات اشتغالزایی برای جوانان است و در این راستا، کمیته ویژه ای در آذربایجان غربی تشکیل شده که باید همه مدیران مرتبط در این راستا کمک کنند.

استاندار آذربایجان غربی از مسئولان خواست که تسهیلات اشتغال زایی را به افراد کارآفرین اعطا کنند تا حق کسی در این امر ضایع نشود و تا افراد مستعد بتوانند اشتغال پایدار داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: امسال برای دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر جهت اجرای طرح های تولیدی، کشاورزی و خدماتی 22 هزار و 874 نفر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.

رضا نقی زاده افزود: هفت هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش اشتغالزایی در سال جاری در استان اختصاص یافته که تاکنون 2 هزار و 960 میلیارد ریال برای وصول در اختیار بانک های عامل قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: از این اعتبار، چهار هزار و 800 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری در آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است که بخش قابل توجهی از آن در کمیته های استانی و بخش کمی نیز به صورت متمرکز توزیع می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: 45 مرکز کاریابی و 11 مرکز مشاوره در استان فعالیت دارند و باید برای تسهیل در رسیدگی به وضعیت اشتغال استان تمام بیکاران از طریق این مراکز اقدام به جستجوی شغل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز