مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه در مراسم تجلیل از برادران محبی:

برادران محبی الگوهای عرصه ورزشی کشوراند

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۰:۳۱:۳۲
کد خبر: ۶۷۹۱۶۱
برادران محبی الگوهای عرصه ورزشی کشوراند
برادران محبی امید را به کشتی کرمانشاه بازگرداندند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ارسلان حسینی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه در مراسم تجلیل از برادران محبی اظهار داشت: بسیار خوشحالم که سعادت عرض خیرمقدم و خوش آمدگویی به عزیزان و مهمانانی را دارم که هریک خود علاوه بر جایگاه مهمان در این همایش، در جایگاه میزبان نیز هستند و از اینکه  امروز در این مراسم با شکوه افتخار حضور پیدا کرده‌ام بسیار مفتخرم؛ به این جهت که نام برادران محبی همواره با عظمت و بزرگی همراه بوده است.

photo_۲۰۱۸-۰۲-۱۵_۲۰-۰۶-۵۸

وی در ادامه از اعضای انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران در استان کرمانشاه وعباس کشمیری ریاست این انجمن، به عنوان بانیان خیر این مراسم تشکر کرد و افزود: برگزاری مراسمی از این دست، کاری بس ارزشمند است که حتی می‌تواند ارزشی بسیار بالاتر از ارزش مدال‌ها را دارا باشد.

حسینی سپس با تشکر از زحمات مادر خوب برادران محبی، برای شادی روح پدر این دو عزیز یدالله محبی معروف به یدی پهلوان، از خداوند طلب مغفرت خواست و در محضر بزرگان حاضر در مراسم علت حضورشان را به عنوان سخنران، صرفاً جایگاه حقوقی‌شان عنوان کرد و خود را شاگرد این خانواده و بزرگان کشتی و خادم مردم استان کرمانشاه معرفی کرد.

وی افزود: برادران محبی پهلوانان و دلاوران اخلاقی در عرصه ورزش کشتی هستند و این برادران از افتخارات و الگوهای عرصه ورزشی کشور هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: اخلاق و روحیه پهلوانی در جوانان غیور کرمانشاه مشهود است و باید بیشتر زمینه فعالیت ورزشی آنان را در استان کرمانشاه فراهم کنیم.

حسینی ادامه داد:: امروز دستاوردهای ورزشی کشور و استان ما مدیون تلاش این پهلوانان و دلاوران اخلاقی در عرصه ورزش کشتی است که به عنوان نمونه‌های کشوری و جهانی برای ما شناخته هستند.

وی افزود: برادران محبی با حضور خود در هیأت کشتی، امید را به ورزش اول کشور باز گرداندند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: محمدحسن و محمدحسین محبی از دیرباز الگوی کشتی‌گیران زیادی بوده‌اند و در سال‌هایی که در میادین حضور داشتنند افتخارات زیادی را کسب کردند.

حسینی ادامه داد: از زمانی هم که برادران محبی مسئولیت هیأت کشتی کرمانشاه را پذیرفته‌اند شاهد پیشرفت بسیار خوبی در این رشته بوده‌ایم و بازهم به دوران اوج گذشته بازگشته‌ایم.

وی افزود: ورزش کرمانشاه قدردان بزرگانی مانند برادران محبی هست و امیدوارم با تلاش این عزیزان شاهد پیشرفت هرچه بیشتر استان در حوزه ورزش باشیم.

photo_2018-02-18_18-39-09

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه در معرفی محمدحسین و محمدحسن (همایون) محبی، بحث آب و تیمم  را بیان کرد و با یاد کردن از افتخارات، تلاش‌ها و الگوهای ایجاد شده توسط این دو برادر برای جوانان محله زندگی‌شان و استان، در سال‌های فعالیت‌شان به عنوان کشتی‌گیر در مسابقات، از خاطرات‌شان و تاثیرگذاری آن‌ها بر روی جوانان گفت: هنگام مسابقات کشتی این دو نفر بسیاری از مردم با شور و اشتیاق برای مشاهده مسابقه آن‌ها از کرمانشاه به محل برگزاری مسابقات می‌رفتند.

حسینی یکی از دلایل حضور خود در کشتی را حضور محمدحسین محبی دانست و افزود: من در ابتدای فعالیت ورزشی خود والیبالیست بودم اما دیدن فضای ایجاد شده توسط برادران محبی و زحمات و تلاش‌های آن‌ها طی سالیان، باعث علاقه‌مندی و تمایل من به سمت ورزش کشتی شد.

وی افزود: برادران محبی عامل تشویق بسیاری از جوانان به ورزش کشتی هستند و انصافاً کشتی ایران، امروز مدیون تلاش‌ها و الگو سازی‌های خوب این دو برادر کشتی‌گیر است و توصیف جایگاه این دو برای من راحت نیست و وصف آن‌ها در سال‌های متمادی حضور در مسابقات کشتی، فارغ از هر گونه مسایل ضد اخلاقی، برای کرمانشاه و ایران، همواره یک ارزش بوده است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه سپس به بیان خاطراتی از آن‌ها که چگونه با اخلاق مداری توانسته بودند الگوی خوبی برای جوانان باشند پرداخت و گفت: آن‌ها را دو ارزش خواند که همیشه باعث افتخار ورزش استان کرمانشاه، کشور و جهان بوده‌اند.

 حسینی ادامه داد: من یاد و حضورشان را در کرمانشاه افتخاری بزرگ برای این استان می‌بینم و انشاالله جوانان در تلاش‌ها و ممارست‌های خود از این دو الگو بگیرند.

وی افزود: من لازم می‌دانم در اینجا از کاظم محبی نیز تشکر کنم زیرا برادران محبی همان طور که خودشان هم خوب می‌دانند بخش عظیمی از موفقیت‌هایشان را مدیون ایشان هستند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: کاظم محبی به عنوان برادری بسیار دلسوز، همواره مربی‌ای بسیار خوب برای محمدحسن و محمدحسین بوده‌اند.

حسینی ادامه داد: امیدواریم فرزندانشان  تحت نظر سه برادران محبی  که هریک اندوخته‌های خوبی هستند، در آینده به جانشینانی خوب برای عموهای خود تبدیل شوند.

 وی افزود با قبول مسیولیت ریاست هیئت کشتی استان کرمانشاه توسط محمدحسین محبی علی‌رغم بی‌نیازی ایشان به این جایگاه و تلاش‌های محمدحسن محبی، در استان کرمانشاه الحمدالله  بارقه‌های امید به کشتی ما در حال بیدار شدن می‌باشد و ما امروز برای اولین بار در تاریخ کشتی کرمانشاه چهار کشتی‌گیر ملی پوش ثابت در تیم ملی کشتی عضو داریم و این‌ها همگی این نوید را می‌دهند که اتفاقات خوب و بزرگی  برای کشتی استان در حال وقوع می‌باشد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه همچنین با ابراز تاسف از دست رفتن یکی از قهرمانان خوب استان کرمانشاه، گفت: امروز بعد از گذشت حدود 20سال از حضور در عرصه قهرمانی، با حضور بر سر مزار این مرحوم و مشاهده جمعیت بسیاری از کشتی‌گیران، متوجه شدم که خانواده کشتی خانواده بسیار بزرگی‌اند و افتخار کردم که کرمانشاه را با لقب پهلوانی و ورزش کشتی می‌شناسند و در این راستا می‌بینیم که حتی لطیفه‌هایی که از این استان برای مردم مصطلح است نیز ارزشی می‌باشد و این به یدک کشیدن فضایل پهلوانی بسیار ارزشمند است. حسینی ادامه داد: دیدیم در زلزله اخیر کرمانشاه، مردم ایران به‌خاطر این خصلت‌های نیک کرمانشاهیان، در ترافیک‌های طولانی جاده‌ها برای کمک به مردم کرمانشاه بودند.

photo_2018-02-18_18-39-19

 وی افزود: من با دیدن این صحنه‌ها از شادی وغم، به خودم می‌بالیدم که کرمانشاهی هستم. همه این خصلت‌های نیک را امثال برادران محبی، مسئولین، نمایندگان مجلس،اعضای شورا، ائمه‌جماعت و همه مردم ایجاد کرده‌اند .

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: زیرا به گونه‌ای عمل کردند که همواره از کرمانشاه به نیکی یاد شود.

حسینی ادامه داد: من از محمدحسن و محمدحسین محبی تشکر می‌کنم که اخلاق و انسانیت را با هیچ چیزی مبادله نکردند وهمواره در کنار کشتی ایران باقی ماندند و از خداوند درخواست می‌کنم که انشاالله سایه‌شان سالیان سال بر روی سر کشتی استان کرمانشاه و ایران باقی بماند.

 وی افزود: آرزو می‌کنم فرزندان این برادران محبی و سایر عزیزان حاضر در مراسم هم همواره موفق و پیروز باشند.

خبرنگار: سمانه امیری

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز