باید برای آشنایی جامعه با ورزش باستانی تلاش کرد

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۰:۴۲:۵۹
کد خبر: ۶۷۹۳۱۳
باید برای آشنایی جامعه با ورزش باستانی تلاش کرد
رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی گفت: ورزش باستانی تمام ارزش‌های فرهنگی، مذهبی و تاریخی ما را در خود جای داده و باید به خانواده‌ها معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، امیر حسین فیروزیان ظهر امروز در نشست خبری هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: در طول یک سال گذشته که در هیئت حضور داشتم اتفاقات خوبی افتاد اما میتوانست بهتر هم باشد. قطعا مسیر سختی داریم اما خراسان رضوی دارای ظرفیت‌های فراوانی است.

وی افزود: خراسان رضوی بیش از ۱۰ سال بود در مسابقات کشوری بر روی سکو نرفته بود اما در همین یکسال توانستیم در بزرگسالان، جوانان و نوجوانان بر روی سکو برویم و برای شهر امام رضا علیه السلام افتخار افرین شویم. این موفقیت در حالی رخ داد که ما با تلاشی کوچک به این افتخارات رسیدیم و هنوز از تمام ظرفیت ها استفاده نشده است.

فیروزیان تاکید کرد: خراسان رضوی از لحاظ سخت افزار و نیروی انسانی هیچ کمبودی ندارد و جفایی در حق شهر مشهد و ورزشکاران استان است که ما نتوانیم در مسابقات کشوری حضور نداشته باشیم و یا کمرنگ ظاهر شویم.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی گفت: قطعا مشهد باید به قطب ورزش باستانی تبدیل شود، پتانسیل های بالایی برای میزبانی و برگزاری مسابقات مختلف در مشهد و استان خراسان رضوی وجود دارد که باید قطعا بر این موضوع توجه کرد.

فیروزیان خاطرنشان کرد: ما هر زمان نیازی داشتیم اداره کل ورزش و جوانان و مدیرکل از هیچ تلاشی دریغ نکردند به ما کمک کردند. ما نباید به بودجه دولتی چشم داشته باشیم باید برای ورود خیرین و مدیریت هزینه ها با مشارکت دوستداران این ورزش تلاش کرد.

وی تصریح کرد: برای شهرستان ها برنامه‌های بسیاری داشته ایم اما هنوز کاملا محقق نشده است ولی در حال حاضر فضای خوبی در شهرستان ها با همکاری و همراهی مسئولین با یکدیگر به وجود آمده است که امیدواریم در ادامه بتوانند پیشرفت بیشتری داشته باشند.

رئیس هئیت ورزش پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی ادامه داد: یکی از اهداف ما راه اندازی مدرسه ورزش باستانی بوده زیرا باید این رشته در بین نوجوانان و نونهالان گسترش یابد، در این ورزش تمامی ارزش های فرهنگی و مذهبی ما وجود دارد و قطعا با ورزش به بهترین شکل به جامعه و نسل های بعد انتقال می یابد.

فیروزیان افزود: ما در مدارس برنامه های مختلفی را اجرا کردیم و در حال حاضر در چندین مدرسه شهر مشهد به صورت هفتگی جلسات مختلفی اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید برای ورود خانواده ها و جامعه به گود و اشنایی با این ورزش تلاش کرد قطعا گود زورخانه جلوه های فرهنگی، تاریخی و مذهبی بسیاری دارد که اگر فضایی برای اشنایی تمامی افراد جامعه به وجود اید تاثیر خوبی خواهد داشت.

فیروزیان خاطرنشان کرد: در شهر مشهد ۲ زورخانه در حاشیه شهر در حال احداث است به نوعی ما تاکید ویژه داریم بر توسعه این ورزش در مناطق محروم و همگانی شدن این ورزش که با تلاش همکارانم تا حدودی این امر محقق شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ گود فعال در استان فعال هستند که از این تعداد ۱۶ گود در مشهد فعالیت می کنند که سال اینده به ۲۰ گود افزایش خواهد یافت.

  •  
  •  
  •  
  •  

 

نظر شما