استاندار مرکزی در نشست شورای آموزش و پرورش عنوان کرد:

برخی رویکردها در حوزه اجتماعی نیازمند اصلاح است

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۱:۵۰:۵۸
کد خبر: ۶۷۹۳۴۰
برخی رویکردها در حوزه اجتماعی نیازمند اصلاح است
استاندار مرکزی در نشست شورای آموزش و پرورش استان ، گفت: جامعه دانش آموزی با نشاط و خلاق، سرمایه توسعه ای این استان در آینده است و نیاز است که امور تربیتی،فرهنگی و اخلاقی همپای علم آموزی بارور شود.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده اظهار کرد: بررسی و حل مشکلات دانش آموزان از تکالیف مهم نظام آموزشی و تربیتی است و یکی از پایه های وجودی شورای آموزش و پرورش این است که مشکلات اجتماعی جوانان به ویژه دانش آموزان با حساسیت و راه حل های اثربخش پیگیری شود.

وی گفت: ساماندهی مشکلات اجتماعی با حضور آگاهانه در صحنه میسر است و نیاز است که متولیان، نهادهای فرهنگی و انقلابی از پوسته رسمی و تشریفات خارج شوند و با توجه به واقعیات جامعه در راستای حل معضلات گام بردارند.

استاندار مرکزی افزود: برخی رویکردهادر حوزه اجتماعی نیازمند اصلاح است و مسئولان بایستی فعالیت های خود را به گونه ای تغییر دهند تا نشاط اجتماعی در لایه های جامعه بسط پیدا کند.

آقازاده گفت: واقعیت آن است که با وجود همه اقدامات برخی آسیب ها در جامعه به ویژه در بین دانش آموزان رشد دارد و باید به گونه ای عمل شود که مصون سازی اجتماعی و آگاهی از سنین پایین ایجاد شود.

وی افزود: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در مسیر این اقدامات موفق باشد بلکه باید زنجیره هدفمندی از برنامه های اصولی درمجموعه دستگاه ها و مسئولان فرهنگی و تربیتی به صورت هدفمند انجام شود.

استاندار مرکزی اظهار کرد: رشد آسیب ها و مشکلات اجتماعی دغدغه مسئولان عالی کشور است و نیاز است قبل از آن که فرصت ها از کف برود اقدامی عاجل صورت بگیرد.

آقازاده ادامه داد: چندی پیش شایعاتی در خصوص اجرای سند 2030 در استان توسط برخی افراد در فضای مجازی مطرح شد و در دستوری به دبیرخانه شورای تامین خواسته شد اگر مدرک و سندی در این باره وجود دارد ارایه شود.

آقازاده افزود: تا امروز هیچ مدرکی در این خصوص از سوی هیچ فرد و یا گروه حقیقی و حقوقی ارایه نشده است و مسائل مطرح شده تنها اشاعه شایعه و التهاب آفرینی توسط عده ای در جامعه بوده است.

وی اظهار کرد: والدین با شنیدن این شایعات نگران شده و درخواست رسیدگی داشتند اما، واقعیت آن است که موضوعات طرح شده حقیقت ندارد و برخی افراد با اهداف و مطامع سیاسی و جناحی سند تحول بنیادی نظام آموزش و پرورش را در برخی فضاهای مجازی سند 2030 معرفی کرده اند.

آقازاده افزود: باید با کسانی که به عمد یا سهو موجب ایجاد التهاب در جامعه و نگرانی خانواده ها شده اند، برخورد شود.

وی دربخش دیگری از سخنانش گفت: 33 هزار مترمربع از فضای های آموزش و پرورش استان مرکزی با همکاری دستگاه مربوطه با هدف افزایش درآمد تغییر کاربری پیدا خواهند کرد.

استاندار مرکزی گفت: با این تغییر کاربری بخشی از مشکلات مالی واحدهای آموزشی استان برطرف می شود.

آقازاده اظهار کرد: وسعت هر یک از فضاهای آموزشی باید به تفکیک شهرستانی در اختیار معاون عمرانی استانداری مرکزی قرار گیرد تا روند کار توسط این مجموعه تسهیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز