استاندار قزوین:

استان قزوین زیرساخت های لازم جهت سرمایه گذاری را دارد

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۲:۳۸:۵۸
کد خبر: ۶۷۹۴۰۱
استان قزوین زیرساخت های لازم جهت سرمایه گذاری را دارد
عبدالمحمد زاهدی گفت: استان قزوین دارای زیرساخت های لازم جهت سرمایه گذاری و توسعه صنعتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در برنامه زنده صبح بخیر ایران از شبکه یک سیما با اشاره به ظرفیت ها و زیرساخت های موجود در استان قزوین جهت سرمایه گذاری افزود: زیرساخت های سرمایه گذاری و صنعت در استان قزوین فراهم است و برخورداری از ظرفیت های صنعتی، کشاورزی، تاریخ و تمدن غنی و در نهایت فرهنگ و هنر چهار ویژگی برجسته و ممتاز استان قزوین است.

وی ادامه داد: قزوین با وجود ۱۳۰هزار دانشجو از استان های دانشگاهی و موفق کشور در حوزه علم و دانش است.

استاندارقزوین افزود: در حوزه حمل و نقل پروژه های راه آهن قزوین- رشت، راه قزوین-الموت -تنکابن و راه قزوین به کلاچای در حال اجرا می باشد.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴هزار واحد تولیدی در استان وجود دارد و نرخ بیکاری آن۱۱ و یک دهم است که ۶دهم درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

استاندار قزوین بیان کرد: قزوین ۳هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و اکثر شهدای معروف کشور از قزوین هستند.

وی افزود: مرحوم آیت الله موسوی شالی درسال۵۷ باهمراهی مردم توانستند از حرکت لشگر منطقه غرب کشور به سمت تهران برای سرکوب قیام جلوگیری کنند.

زاهدی ادامه داد: قزوین، پایتخت خوشنویسی کشور است و دو سالانه خوشنویسی در این استان برگزتر می شود که در سال۹۷ نیز برگزار خواهد شد.

استاندار قزوین ادامه داد: قزوین بیش از نیم قرن پایتخت کشور بوده و ۵درصد از بناهای تاریخی کشور شامل ۱۳۰۰اثر ثبت شده در قزوین وجود دارد.

زاهدی افزود: استان قزوین ۴۵۰هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و اولین دشتی است که در دهه چهل برای کشاورزی مدرن مطالعه شده است.

استاندار قزوین ادامه داد:زیرساخت های سرمایه گذاری و صنعت در استان قزوین فراهم است،وجود ۲۰شهرک و ناحیه صنعتی و نیروی انسانی ماهر بر این امر دلالت دارد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه صنعت، کشت گلخانه ای و بخش گردشگری، ۳حوزه و بستر آماده ی سرمایه گذاری در استان قزوین هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز