ضرب‌ا‌‌لعجل استاندار مرکزی به فرمانداران و ادارات:

پرونده‌های طرح اشتغال روستایی تا پایان اسفندماه جمع‌بندی شود

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۴:۴۹:۱۳
کد خبر: ۶۷۹۵۵۴
پرونده‌های طرح  اشتغال روستایی تا پایان اسفندماه جمع‌بندی شود
استاندارم مرکزی با اعلام ضرب‌العجل یک ماهه جهت بررسی پرونده‌های طرح پایدار اشتغال روستایی گفت: فرمانداران و ادارات تنها تا پایان اسفندماه جمع‌بندی پرونده‌ها و اعلام به بانک‌ها ‌فرصت دارد.

به گزارش برنا از اراک ، سیدعلی آقازاده در کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی عنوان کرد: قطار اعطای تسهیلات اشتغال روستایی در استان مرکزی روی ریل قرار نگرفته و این امر به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از روش ها و مکانیزم های اجرای طرح مانند سامانه کارا مشکلاتی وجود دارد، گفت: هیچ کدام از مسئولان وظایفی به سنگینی وظایف ریاست جمهوری ندارند اما با این وجود وی هر روز این طرح را پیگیری می کند و بهانه ای مانند وجود مشکلات در طرح به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

استاندار مرکزی با بیان اینکه همه این مسائل در جلسه استانداران با دکتر روحانی مطرح شد و تصمیماتی در حال اتخاذ است، افزود: امروز زمان حضور در عرصه عمل و انجام اقدامات درست با وجود مشکلات است. اجرای این طرح به صورت 100 درصدی در ارزیابی عملکرد فرمانداران نقش مستقیم دارد.

وی با تاکید بر تجمیع همه ظرفیت های شهرستان ها و قرار گرفتن آن در اختیار فرمانداران گفت: هر هفته جلسات مرتبط با این طرح تا پایان سال برگزار می شود و فرمانداران نیز موظفند تا 29 اسفندماه تمام پرونده های 102 میلیارد تومان طرح پایدار اشتغال روستایی را تعیین تکلیف کرده و به بانک ها ارجاع دهند و اگر تا پایان اسفندماه انجام نشود قطعا باید اول فروردین ماه اقدامات لازم جهت بررسی پرونده ها انجام شود تا پس از پایان تعطیلات نوروز به بانک ها ارجاع شوند.

آقازاده تصریح کرد: هر ایرادی که در روند بررسی پرونده ها وجود دارد اعلام شود تا کمیته فنی استان در صدد رفع آن وبومی سازی سامانه کارا اقدام کنند و حتی اگر اداراتی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و گردشگری و ... با کمبود نیرو در شهرستان ها مواجه هستند برای یک ماه اینده و تعیین تکلیف و بررسی پرونده ها نیروهایی را مامور به حضور در شهرستان ها کنند.

وی با بیان اینکه در صورتی که شهرستانی در بررسی پرونده ها و جذب اعتبارات موفق نباشد، اعتبارات به شهرستان دیگر پرداخت می شود و ادارات و فرماندار باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، افزود: استان مرکزی در اجرای این طرح باید جزو 5 استان برتر کشور باشد و هیچ نقصی پذیرفتنی نیست .

استاندار مرکزی گفت: بانک ها بعد از تعطیلات موظفند ظرف 30 تا 40 روز طرح ها را بررسی کنند و از اول تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت تسهیلات انجام شود. باید تا پایان خرداد ماه 102 میلیارد تومان ابلاغ شده به استان تماما جذب شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز