با ۳۲۵ میلیارد ریال افزایش در بودجه تقدیمی شهرداری به شورای شهر

بودجه شهرداری اراک تصویب شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۹:۲۱:۲۶
کد خبر: ۶۷۹۹۰۲
بودجه شهرداری اراک تصویب شد
بودجه 97 شهرداری اراک با رقم ٤٩٥ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان در صحن رسمی کلان‌شهر اراک به تصویب رسید.

 به گزارش برنا از اراک؛ بودجه چهارهزار و 630 میلیارد ریالی سال 97 شهرداری اراک و سازمان های تابعه عصر روز دوشنبه در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک با حداکثر آرا به تصویب رسید.


شهردار اراک حدود یک ماه گذشته بودجه، بودجه چهار هزار و 630 میلیارد ریالی سال 97 شهرداری را به صحن علنی شورای اسلامی این کلانشهر ارائه کرد و در روز جاری نیز ریز برنامه ها و جزئیات بودجه به تصویب اعضای شورا رسید.
اعضای شورای اسلامی شهر اراک با افزایش بودجه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری از 630 میلیارد ریال به یک هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار با هدف توسعه فضای سبز و حفظ وضعیت موجود، موافقت کردند.
34 مورد تبصره های بودجه سال 97 شهرداری اراک نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اکثریت آرا به تصویب رسید و درخصوص تبصره 10 مبنی بر این که' به شهرداری اجازه داده می‌شود تا در مورد مناقصات، مزایده‌ها، با تملک‌ها، معاملات، توافقات و شیوه ‌نامه تقسیط با رعایت مفاد مصوبات اقدام کند' مباحثی مطرح شد که به دلیل مرتبط بودن با تفویض اختیار به شهردار، با نظر شورا حذف این تبصره و اصلاح آن به تصویب رسید.
با تغییر تبصره 31 مقرر شد در صورت نیاز؛ شهرداری موظف است علاوه بر موارد مصوب در بودجه تا سقف 100میلیارد ریال در خصوص معماری سازمانی و ایجاد سیستم یکپارچه شهرداری، زیرساخت‌های شهر الکترونیک و ایجاد شهر هوشمند با ارایه بودجه به شورا هزینه کند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست گفت: با موافقت شورای اسلامی شهر اراک 20 میلیارد ریال اعتبار برای باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک اختصاص یافت.
کاوه فلک افلاکی افزود: 56 میلیارد ریال بودجه نیز برای سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اراک اختصاص یافت.
وی اظهار کرد: هفت میلیارد و 700 میلیون ریال بودجه برای سال 97 شورای اسلامی شهر اراک پیش بینی و مورد موافقت اعضا قرار گرفت.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: یک هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار نیز برای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک در نظر گرفته شد.
فلک افلاکی ادامه داد: انتظار است طرح های عمرانی در کمترین زمان ممکن تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.
شهردار اراک نیز گفت: شورای پنجم شورای اصلاحات است و انتظار می رود تا اختیارات به مجموعه شهرداری افزایش پیدا کند اما محدودیت‌هایی اعمال می شود که قدرت مانور و فعالیت را از مجموعه شهرداری می گیرد.
داوود تاجران افزود: در صورت مشکلات قانونی پاسخگوی دادگاه خواهم بود اما خواهان افزایش اختیارات در خدمت رسانی به مردم هستم.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز