شهردار اقبالیه خبر داد؛

پیگیرى پروژه شهر خودرو در اقبالیه در زمینى به وسعت ۳/۶هکتار

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۱:۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۸۰۱۰۴
پیگیرى پروژه شهر خودرو در اقبالیه در زمینى به وسعت ۳/۶هکتار
شهردار اقبالیه از پیگیرى پروژه شهر خودرو در زمینى به وسعت 3/6هکتار در این شهر در قالب برنامه های پیش بینی شده برای سال97 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مهندس "مهران اکبرپور" شهردار اقبالیه در گفت و گوی اختصاصی با برنا در تشریح اقدامات در دست اجرا و برنامه‌ هاى پیش‌ بینى شده در راستاى رونق و توسعه این شهر اظهار کرد: پروژه شهر خودرو را در زمینى به وسعت 3/6هکتار در اقبالیه پیگیرى خواهیم کرد که فرآیند جذب سرمایه‌ گذار آن از طریق انتشار آگهى انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه شامل ساخت فضاهاى تجارى، ٣٠٠پارکینگ روباز و ٤٠٠پارکینگ سرپوشیده با ٧٠٠مترمربع زیربناى ادارى و ٤١٠مترمربع زیربناى خدماتى و ١٠٠٠مترمربع پارکینگ و مجموعا ٧٠٠٠مترمربع سطح زیر اشغال خواهد بود.

شهردار اقبالیه درخصوص مشکلات اقبالیه گفت: یکى از مشکلات این شهر وجود اتباع خارجى مخصوصا افاغنه اغلب بصورت غیرمجاز است که باتوجه به اینکه گنجایش اسکان افاغنه را نداریم و شاهد بروز تخلفات ساختمانى و ساخت و سازهاى غیرمجاز ازسوى آنها هستیم، سال٩٧ در این بخش ممیزى املاک را اجرا خواهیم کرد.

وى ادامه داد: از جمعیت ٧٠هزارنفرى اقبالیه حدود ١٤هزار نفر را افاغنه تشکیل مى‌ دهند که برخى مجاز و برخى غیرمجاز هستند که براى ساماندهى آنها برنامه داریم.

شهردار اقبالیه به بودجه شهردارى اقبالیه اشاره کرد و گفت: بودجه شهردارى اقبالیه ٣١میلیارد تومان است که ٦٨درصد آن به بخش عمرانى و ٣٢درصد هم به بخش جارى اختصاص دارد.

اکبرپور افزود: جزو معدود شهرهایى هستیم که بودجه عمرانی ما از جارى بیشتر است و این اتفاق براى نخستین بار در اقبالیه مى‌افتد ضمن اینکه براى وصول منابع درآمدى پیش بینى فروش زمین نداریم.

وى عمده درآمد شهردارى را از محل ارزش افزوده و ممیزى املاک اعلام و خاطرنشان کرد: سال97 برنامه‌هاى مشارکتى را در دستور کار خواهیم داشت که بخشى از درآمدها از محل پروژه‌هاى مشارکتى تأمین خواهد شد که این امر بودجه ٣١میلیاردى را ارتقا مى‌دهد.

شهردار اقبالیه شاخص‌هاى پروژه‌هاى سال٩٧را عدالت و برابرى در نقاط مختلف شهر و توجه به ضروریات و زیرساخت‌هاى شهرى و توجه بیشتر به نقاط محروم اعلام کرد.

اکبرپور تصریح کرد: متاسفانه اقبالیه با وجود مناطق همچون اکبرآباد و آزادگان رتبه اول حاشیه‌نشینى را در اختیاردارد که باید براى این موضوع تدبیر شود.

شهردار اقبالیه عدم جمع‌آورى سیستم فاضلاب به شیوه مدرن را از معضلات اصلى اقبالیه برشمرد و افزود: سیستم فاضلاب اقبالیه هم اکنون از طریق شبکه جمع‌آورى سطحى انجام مى‌شود که باید مدرن شود.

اکبرپور از اجراى کمربندى شمالى در سال٩٧ خبرداد و گفت: باتوجه به اینکه اقبالیه در محور ترافیکى حدفاصل قزوین تا تاکستان و کریدور همدان واقع شده و از طرفى هم روزانه ٢٠هزار خودرو از مرکز این شهر عبور مى‌کند، اجراى این کمربندى ضرورى است.

شهردار اقبالیه ادامه داد: احداث پارک بانوان و مجموعه ورزشى از دیگر پروژه‌هایى است که عملیات اجرایى آن در سال٩٦ آغاز شده و سال آینده تکمیل و به بهره‌بردارى خواهد رسید.

اکبرپور به رعایت توازن کارکردها در مباحث مختلف بهداشتى و فرهنگى و... در بودجه سال97 اشاره و خاطرنشان کرد: در این بودجه ساخت دارالقرآن و کمک به اتمام ساخت مصلى در راستاى توجه به مباحث فرهنگى پیش‌بینى شده است.

وى ادامه داد: ملکى را از شرکت مخابرات خریدارى و ساختمانش را بازسازى کردیم که آن را در اختیار کتابخانه‌هاى عمومى استان قرار مى‌دهیم تا یک کتابخانه در مرکز شهر احداث شده و خدمات مطلوبى به شهروندان ارائه دهد.

اکبرپور بیان کرد: موضوع احداث کارگاه‌ هاى کوچک در شش هکتار در دستور کار ما قرار دارد که درحال انجام مراحل مطالعاتى آن هستیم و در صورت بهره‌ بردارى از آن براى ١٠٠٠نفر اشتغالزایى خواهد شد.

وى ادامه داد: همچنین براى استقرار میدان میوه و تره بار در اقبالیه برنامه داریم که باتوجه به ارتباط با شهرهای مختلف و وجود سردخانه در اقبالیه به آن به عنوان طرح ایرانى نگاه مى‌کنیم و امیدواریم مسوولان در این زمینه به ما کمک کنند.

شهردار اقبالیه اذعان کرد: همچنین زمین فوتبال نیمه کاره اقبالیه را در سال٩٧ به سرانجام خواهیم رساند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز