انجام ۶۴ پیوند مغز استخوان در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۲:۰۴:۴۶
کد خبر: ۶۸۰۱۴۷
انجام ۶۴ پیوند مغز استخوان در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
سومین کنگره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در ارولوژی و نفرولوژی با حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی 10 استان کشور در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه برگزار شد واین کنگره تا سوم اسفند ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این کنگره گفت: بخش پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال 93 به بهره‌برداری رسید و این بخش با دارا بودن شش اتاق ایزوله تاکنون 64 پیوند مغز استخوان در آن انجام شده است.

وی افزود: راه‌اندازی چهارمین مرکز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در زمینه اورولوژی و نفرولوژی، راه‌اندازی دوره فلوشیپ پزشکی بازساختی و همکاری بین‌المللی با مرکز WFIRM از جمله برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آینده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آشنایی نیروهای دانشی بالقوه کشور با زمینه‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، ترغیب و تشویق محققین، اساتید و دانشجویان، کمک به افزایش برون دادهای خلق دانش، محصول، خدمت و ثروت از فعالیت‌های پژوهشی و برقراری ارتباط بین دانشگاه‌ها برای هدایت مستمر استعدادها از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

مرادی ادامه داد: ایفای نقش راهبردی در سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، گسترش مرزهای دانش در حیطه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، توسعه روابط همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و توسعه سلامت به عنوان حق مسلم آحاد جامعه از دیگر اهداف این کنگره است.

وی افزود: این دانشگاه در بخش فناوری موفق به کسب رتبه هفت در بین 71 مرکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شده است و اکنون چهارهزار و 993 دانشجو و 432 عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حوزه تحصیلات تکمیلی 20 رشته تخصصی بالینی،  دو رشته فوق تخصصی، 23 رشته کارشناسی ارشد و هفت رشته دکترای تخصصی PhD در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وجود دارد.

مرادی ادامه داد:  مرکز تحقیقات پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی در متراژ 70 متر مربع با تجهیزات تخصصی، کلین روم و آزمایشگاه تست سلولی به فعالیت می‌پردازد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز