مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان:

معرفی ۱۲۰۰ لرستانی در قالب طرح کارورزی به بنگاه‌های اقتصادی

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۲:۱۸:۱۸
کد خبر: ۶۸۰۱۶۲
معرفی ۱۲۰۰ لرستانی در قالب طرح کارورزی به بنگاه‌های اقتصادی
علی آشتاب گفت: بیش از ۱۲۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی در قالب طرح کارورزی به بنگاه‌های اقتصادی لرستان معرفی و مشغول به کار شدند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان  ؛ آشتاب در رابطه با کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی لرستان اظهارکرد: بحث کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان یکی ازطرح‌های  اشتغال فراگیر سال 96 در سطح استان اجرایی و عملیاتی شده است.

وی افزود: با توجه به اطلاع رسانی خوبی که در این زمینه انجام گرفت بالغ بر 20 هزار فارغ التحصیلان دانشگاهی در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که پس از مراحل پایش و ارزیابی مجدد از افرادی که ثبت نام کرده بودند نهایتاً حدود 9 هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شد.

آشتاب  به اطلاع رسانی به بنگاه‌های اقتصادی برای جذب کارورز اشاره کرد و یادآروشد: تاکنون بالغ بر 326 مجوز برای واحدهای پذیرنده صادر شده است و بیش از 1200 نفر در قالب طرح کارورزی به بنگاه‌ها معرفی و مشغول به کار شدند.

وی خاطر نشان کرد: این آمادگی وجود دارد تا هر بنگاه اقتصادی که دارای افراد بیمه شده باشد و برای کارورز اعلام نیاز کند ما نسبت به تامین کارورز مورد نیاز اقدام کنیم.

آشتاب در رابطه با پرداخت مشاغل خانگی در استان نیز گفت : امسال در بخش مشاغل خانگی 1200 طرح خود اشتغالی به بانک‌های ملی و صادرات معرفی شد که سهم بانوان  از این طرح‌ها بیش از 90 درصد است.

وی عنوان کرد: میزان تسهیلات پیش بینی شده بخش مشاغل خانگی حدود 6 میلیارد تومان است که از محل اعتبارات مشاغل خانگی تامین می‌شود که تاکنون  حدود 100 طرح به بانک صادرات معرفی شده است.

این مسئول تاکید  کرد: 69 شرکت پشتیبان نیز   طرح‌های خود را با رقم دو میلیارد تومان به بانک صادرات معرفی کرده‌اند  که بانوان از این بخش نیز بهره‌مند می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز