امروز رخ داد ؛

بهره برداری از ۲ پروژه آبرسانی و فاضلاب در شرق مازندران

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۴:۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۸۰۲۶۶
بهره برداری از ۲  پروژه آبرسانی و فاضلاب در شرق مازندران
با حضور معاون وزیر نیرو و مسوولان محلی، 2 پروژه آبرسانی و فاضلاب شرق مازندران روز چهارشنبه با اعتباری حدود 70 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، پروژه آب شیرین کن گلوگاه با هدف ارتقای کیفیت آب شیرین مشترکین و رفع شوری آب با اعتبار حدود 50 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از آب شیرین کن گلوگاه، با ظرفیت 5 هزار و 450 متر مکعب در شبانه روز و حجم سالانه آب تحویلی یک میلیون و 989 هزار متر مکعب، ساکنین شهر گلوگاه از آب شیرین مناسب و سالم بهره مند شدند.

همچنین پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرک مسکن مهر بهشهر هم با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال برای بهره مندی 500 خانوار ساکن در مسکن مهر بهشهر به بهره برداری رسید.

احداث مدول اول تصفیه خانه شهرک مسکن مهر بهشهر با ظرفیت 200 متر مکعب در شبانه روز و احداث شبکه جمع آوری فاضلاب به طول 2540 متر مربع امروز اجرایی و به بهره برداری رسید.

معاون وزیر نیرو روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه تصفیه خانه شهرک مسکن مهر بهشهرگفت: افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان بهشهر نیازمند 800 میلیارد ریال اعتبار است و این اعتبارات در ردیف بودجه سال 97 قرار گرفته است.

حمیدرضا جانباز افزود: تلاش برای رفع مشکلات ناشی از فاضلاب ها در شهرهای مختلف با ایجاد تصفیه خانه در حال انجام است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: روش تصفیه خانه در مسکن مهر بهشهر، لجن فعال است و پساب این تصفیه خانه برای مصرف صنعتی و کشاورزی قابل استفاده و سازگار با محیط زیست است.

جانباز با اعلام اینکه در استان مازندران پروژه‌های متعددی برای تامین آب شرب مطمئن تعریف شده است؛ خاطر نشان کرد: در آینده ای نزدیک، بخش عمده‌ای از مصارف آب، به اتکا آب‌های سطحی در استان مازندران انجام می شود.

وی گفت: سرعت واگذاری انشعاب فاضلاب باید با سرعت بیشتری در شهرک مسکن مهر و واحدهای مختلف انجام شود و به گونه ای عمل شود تا افراد بیشتری از این فاضلاب و تصفیه خانه بهره مند شوند.

تصفیه خانه فاضلاب شهرک مسکن مهر بهشهر هم با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال برای بهره مندی 500 خانوار ساکن در مسکن مهر بهشهر به بهره برداری رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز