رییس پلیس فتا گلستان خبر داد :

بیکاری ۶۸ درصد مجرمان فضای مجازی

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۴:۲۵:۵۰
کد خبر: ۶۸۰۲۷۰
بیکاری ۶۸ درصد مجرمان فضای مجازی
رییس پلیس فتا گلستان از افزایش آمارهای ارتکاب جرم در فضای مجازی خبر داد و گفت: مطابق بررسی ها و آمارهای موجود ، 68 درصد مجرمان فضای مجازی در گلستان افراد بیکار هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سروان وحید صاحبکاران روز چهارشنبه در نشست خبری گفت : همچنین برررسی ها نشان می دهد که از میان مجرمان شناسایی شده در حوزه فضای مجازی استان، 67 درصد دارای مدرک دیپلم و پایین تر بوده و مابقی با وجود تحصیلات عالیه به فعالیت های مجرمانه در فضای مجازی اقدام کرده اند.

وی همچنین افراد حاضر در رده سنی 25 تا 39 سال را با 61 درصد فعالیت مجرمانه بیشترین متخلفین فضای مجازی استان دانست و بر افزایش تلاش ها برای پیشگیری، آموزش و آگاه سازی خانواده ها تاکید کرد.

رییس پلیس فتا گلستان اضافه کرد: در 11 ماه سال گذشته 86 درصد پرونده های فضای مجازی استان به شناسایی متهم منجر شد ،اما امسال این رقم به 92 درصد رسیده که بیانگر اشرافیت افزون تر پلیس فتا به فضای مجازی و تنگ تر شدن دایره فعالیت مجرمین است.

صاحبکاران با اشاره به تلاش های هدفمند و با برنامه پلیس فتا برای کاهش تخلفات در حوزه مجازی ، ادامه داد: با این وجود و در شرایطی که سال گذشته در مقایسه با سال قبل آن تخلفات فضای مجازی در گلستان 92 درصد رشد داشت امسال این رقم به 30 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: سهولت دسترسی به شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، افزایش تعداد کاربران و ضریب نفوذ بالای اینترنت در استان، به رشد تخلفات در این حوزه کمک کرده است ،اما با تلاش بیشتر دستگاه ها برای کاهش این آمار تلاش می شود.

رییس پلیس فتا گلستان بیان کرد: دسترسی آسان همه افراد وگروه های سنی به اینترنت، ضرورت توجه خانواده ها به فرزندان در استفاده از این فناوری را بیشتر کرده است.

سروان صاحبکاران ادامه داد: کوچکترین مجرم شناسایی شده در حوزه فضای مجازی گلستان نوجوان 15 ساله ای بوده که با انتشار تصاویر شهروندان برای آنان ایجاد مزاحمت می کرد.

وی؛ هتک حیثیت و جرم علیه افراد با 59 درصد، برداشت غیرمجاز از حساب افراد با 19 درصد و کلاهبرداری رایانه ای را با 13 درصد؛ عمده ترین تخلفات فضای مجازی در استان دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز