احیا "هشیلان" و "قره‌سو" توسط بارش‌های اخیر

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۴:۵۸:۴۷
کد خبر: ۶۸۰۳۰۰
احیا هشیلان و قره‌سو توسط بارش‌های اخیر
بارندگی‌های اخیر باعث احیا بخشی از منابع آبی استان کرمانشاه شد، اما اثرات آن مقطعی است و نیاز به تداوم بارش‌ها داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کاظم علیزاده معاون نظارت و پایش اداره کل محیط  زیست استان کرمانشاه با بیان مطلب بالا ف، افزود:  بارش‌های خوبی که طی هفته اخیر در استان کرمانشاه داشتیم.

وی ادامه داد: این بارش باعث احیا بسیاری از سراب‌ها، رودخانه‌ها و تالاب‌های استان کرمانشاه شد، اما وضعیت آنها هنوز به شرایط عادی بازنگشته است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط  زیست استان کرمانشاه گفت: آب "تالاب هشیلان" که بخشی از آن خشک شده بود بالا آمدن  و این تالاب خاصیتی شبیه اسفنج دارد و آب را در خود ذخیره می‌کند و وضعیت آن نسبت به قبل بهتر شده است.

علزاده ادامه داد: البته میزان آب تالاب هشیلان با شرایط عادی فاصله دارد، اما اگر این بارندگی‌ها نبود شاید آسیب‌های جدی به تالاب وارد می‌شد.

وی افزود: بارندگی باعث بالا آمدن آب در سراب نیلوفر هم شده، اما افزایش سطح آب در این سراب نیز مقطعی است و اگر بارندگی تداوم نداشته باشد و ذخایر آبی را مدیریت نکنیم، باز هم با کم آبی مواجه خواهد شد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط  زیست استان کرمانشاه به افزایش آب رودخانه "قره‌سو" اشاره کرد و افزود: چون رودخانه به صورت رواناب است، اثر بارندگی بر آن بسیار مقطعی و گذراست و با اتمام باران میزان رواناب از رودخانه عبور می‌کند.

علزاده ادامه داد: وضعیت نامناسب منابع آبی استان کرمانشاه با این بارندگی‌ها حل نخواهد شد و هنوز از نظر منابع آبی در شرایط بحرانی هستیم.

وی افزود: احیا چشمه‌ها به عنوان منبع تامین آب حیات وحش یکی از مهم‌ترین تاثیر بارندگی‌های اخیر است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط  زیست استان کرمانشاه گفت: اگر بارندگی‌های اخیر نبود، قطعا در فصل گرما با کمبود آب برای حیات وحش مواجه می‌شدیم.

علیزاده ادامه داد: احیا پوشش گیاهی خصوصاً در مناطق گرمسیری به دلیل بارندگی اخیر هم مناسب بوده و وضعیت پوشش این نواحی برای تابستان بسیار نگران کننده بود، اما با بارندگی‌های اخیر پوشش گیاهی زیستگاه‌های حیات وحش غنی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز