پایان هفته برفی برای استان مرکزی

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۵:۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۸۰۳۲۴
پایان هفته برفی برای استان مرکزی
سرپرست واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته طی روزهای آینده شاهد بارش برف و باران در استان هستیم.

به گزارش برنا از اراک؛ غلامرضا مرادی ، عنوان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی امروز شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با مه رقیق هستیم که در اواخر وقت احتمال بارش پراکنده و وزش باد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فردا نیز همین شرایط همراه با گردوخاک و احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات در بعدازظهر وجود دارد، افزود: در روز پایانی هفته آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش باران، برف و وزش باد برای اغلب نقاط استان پیش‌بینی شده است.

سرپرست واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: در نخستین روزهای هفته آینده نیز گاهش بارش برف و باران پیش‌بینی‌ شده است.

وی با بیان اینکه ی چهار ماهه نخست بارندگی سال زراعی تا پایان بهمن ماه 56 میلی‌متر بارش در استان مرکزی صورت گرفته است، گفت: تاکنون 39 درصد بار‌ش‌ها نسبت به بلندمدت و 32 درصد بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته دریافت شده است.

مرادی با اشاره به توصیه‌های کشاورزی و هواشناسی کشاورزی عنوان کرد: لازم است با توجه به شرایط جوی حاکم بر استان آب‌های سطحی حاصل از بارندگی به مزارع و باغات هدایت شود، از هرگونه عملیات سم‌پاشی و محلول‌پاشی به دلیل بارش خودداری و دما و تهویه مناسب، بستن دریچه‌ها در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها با توجه به نوسانات دمای طی چند روز آینده و وزش باد کنترل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز