رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی

تحصیل دانش آموزان کم توان در مدارس عمومی

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۰:۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۸۰۴۹۸
تحصیل دانش آموزان کم توان در مدارس عمومی
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی از تحصیل بیش از 170 دانش آموز کم توان به صورت تلفیقی در مدارس عمومی استان مرکزی خبر داد.

به گزارش برنا از اراک ، عسگری گفت: در حال حاضر ۱۷۸ دانش آموز آسیب دیده بینایی ، شنوایی ، جسمی- حرکتی و اتیسم به صورت تلفیقی در مدارس عمومی این استان اشتغال به تحصیل دارند . 
 وی افزود : سالیانه به طور متوسط هزار دانش آموز دیر آموز هم به مدارس عمومی معرفی می‌شود که آموزش آنان نیازمند توجه و انعطاف در روش‌های یاددهی – یادگیری و شیوه‌های ارزشیابی است.
وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از دانش آموزان تلفیقی و دیر آموز اضافه کرد : کارکنان مدارس عمومی در آموزش این گروه از دانش آموزان تجربیات خاص و ارزشمندی دارند که آگاهی از آن برای افراد دیگر حوزه آموزش و پرورش حکم دوره آموزشی پربار را دارد .
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی با اشاره به تمدید مهلت جشنواره تجربیات برتر  اضافه کرد : برگزاری این جشنواره به منظور بهره برداری از تجربیات ارزشمند آموزگاران و دبیران مدارس عمومی پذیرنده دانش آموزان با نیاز‌های ویژه (تلفیقی / دیرآموز) جشنواره تجربیات و ایده‌های برتر برگزار می‌شود و فرصتی برای ارائه ، ثبت و سازماندهی تجارب و ایده‌های ارزشمند همکاران پذیرنده دانش آموزان تلفیقی و دیرآموز در مدارس عمومی فراهم خواهد کرد.
وی افزود : آموزش و پرورش برای کسانی که این امر را فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی می‌دانند سرشار از تجربه‌های نادری است که آگاهی از آن برای هر فراگیری موجب کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلاقانه در موقعیت‌های واقعی تعلیم و تربیت است.
عسگری گفت : در عین حال تجربه‌ها و ایده‌های خاص در بردارنده دانش‌های مفیدی هستند که در قالب‌های معمول دانش رشته‌ای و دانش تربیتی وارد نشده اند اما کارآمدی موقعیتی داشته اند.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز