رییس دانشگاه آزاد اسلامی در قزوین:

افزایش بهره وری به تولید ثروت از علم کمک می کند

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۱:۴۱:۴۸
کد خبر: ۶۸۰۵۳۱
افزایش بهره وری به تولید ثروت از علم کمک می کند
دکتر فرهاد رهبر گفت: می توانیم با برنامه ریزی مدون، افزایش بهره وری و حذف هزینه های غیرضروری، در تولید ثروت از علم توفیقاتی کسب کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دکتر" فرهاد رهبر" رییس دانشگاه آزاد اسلامی در دوازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین بر لزوم افزایش درآمدهای غیرشهریه ای در این دانشگاه تاکید کرد و افزود: باید سهم این بخش از درآمد در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یابد و وابستگی دانشگاه به شهریه کمتر شود و با برنامه ریزی مدون، افزایش بهره وری و حذف هزینه های غیرضروری بتوانیم در زمینه تولید ثروت از علم موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این دانشگاه در حوزه اقتصادی و تولید ثروت از علم باید تلاش بیشتری داشته باشد.

دکتر رهبر با تاکید بر کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت در سطح دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: می توانیم با برنامه ریزی مدون، افزایش بهره وری و حذف هزینه های غیرضروری، در تولید ثروت از علم نیز توفیقاتی کسب کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی در برخی از استان ها را اداره آن به صورت جزایر مجزا عنوان و خاطرنشان کرد: در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و واحد علوم تحقیقات تهران دست به تغییرات و چابک سازی سیستم زده ایم و سایر استان ها نیز می توانند با هدایت و اداره یکپارچه واحدها، هزینه ها را کاهش و به انجام امور را تسریع دهند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز تاثر از حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج، جان باختن 3تن از مدیران و اعضای هیات علمی این دانشگاه در این حادثه را به خانواده های آنان تسلیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نیز به عنوان یکی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، ضمن خیرمقدم به دکتر فرهاد رهبر، حضور این چهره جهادی و انقلابی در راس مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی را به فال نیک گرفت.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره کوتاهی به تاریخچه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، افزود: این دانشگاه در حال حاضر به آبروی استان قزوین بدل شده که جا دارد از تلاش ها و ثبات مدیریتی دکتر موسی خانی در این دانشگاه تشکر کنم.

دکتر مرتضی موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: امیدواریم بتوانیم در سایه مدیریت و رهنمودهای دکتر فرهاد رهبر، دانشگاهی سربلند و موفق داشته باشیم.

وی در ادامه به بیان گزارشی از وضعیت دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین و دستاوردهای آن در حوزه های مختلف پرداخت.

استاندار قزوین نیز به عنوان یکی دیگر از اعضای هیات امنا، ضمن خیرمقدم به دکتر فرهاد رهبر و تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد به عنوان خطیب موقت نمازجمعه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را دارای توانمندی هایی در بخش مدیریتی و تولیدات علمی دانست.

دکتر عبدالمحمد زاهدی با اشاره به کاهش تعداد دانشجو در سطح کلان کشور، از تعطیلی واحدهای علمی و کاربردی وابسته به دولت طی 2 سال آینده خبر داد و گفت: امیدوارم این مسأله به بهبود وضعیت آموزش عالی در کشور و همچنین جذب دانشجو توسط دانشگاه های موفق و توانمند مانند دانشگاه آزاد اسلامی قزوین کمک کند.

در این جلسه ضمن بررسی وضعیت و مسائل مختلف واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، مصوباتی در سطح استان با آرای اعضاء به تصویب رسید.

در حاشیه این جلسه، دکتر فرهاد رهبر با حضور بر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، ضمن قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، در بازدید از بخش های مختلف واحد قزوین، از نزدیک با دستاوردهای این دانشگاه در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی آشنا شد.

دانشگاه آزاد (4)

 

نظر شما