وجود ۳۵ بیمار کلیوی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۳:۱۰:۱۳
کد خبر: ۶۸۰۵۸۱
وجود ۳۵ بیمار کلیوی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری برنا؛ 35 بیمار کلیوی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه وجود دارد.

حسین بیگلری رئیس شورای هماهنگی بیماران خاص و صعب‌العلاج کرمانشاه با اعلام خبر ف.ق، افزود: بخش دیالیز بیمارستان سرپل ذهاب در پی زلزله 7.3 دهم ریشتری تخریب شد و در روزها و ماه‌های نخست به دلیل نبود امکانات، بیماران به ناچار برای انجام دیالیز به کرمانشاه و یا قصرشیرین می‌رفتند که اکنون با اقدام‌های انجام شده در بیمارستان سرپل ذهاب، هشت دستگاه دیالیز نصب شده است.

بیگلری ادامه داد: هم اکنون با این اقدام، زلزله‌زدگان سرپل ذهابی به صورت رایگان در بیمارستان دیالیز می‌شوند و دیگر رنج رفت و آمد را متحمل نمی‌شوند.

وی افزود: نزدیک به 100 بیمار خاص و صعب‌العلاج در مناطق زلزله زده استان  کرمانشاه وجود دارد که برخی از آنان به کرمانشاه آمده و ساکن شده‌اند و این گونه نیست که در رسیدگی به این بیماران غفلت شده باشد.

رئیس شورای هماهنگی بیماران خاص و صعب‌العلاج کرمانشاه گفت: با این وجود زلزله‌زدگان کلیوی و بیماران خاص و صعب‌العلاج به دلیل شرایط زندگی پس از زلزله با مشکلاتی مواجه هستند که با همکاری بخش دولتی اعلام کرده‌ایم که هر بیمار در صورت نیاز می‌تواند به کرمانشاه بیاید و نیازهای خود را بازگو کند و از سوی دیگر به صورت تلفنی همواره با این بیماران در تماس هستیم.

بیگلری ادامه داد: به تازگی از سوی انجمن بیماران کلیوی قلبی به میزان 10  دستگاه کانکس به بیماران خاص زلزله زده تعلق گرفته و از سوی دیگر می‌توان گفت که تقریبا همه این بیماران دارای کانکس هستند، با این وجود به دنبال رایزنی‌های انجام شده اعلام کرده‌ایم هر یک از بیماران خاص وصعب‌العلاج فاقد کاشانه برای دریافت کانکس، تقاضا بدهند.

وی افزود: در نشست مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا که در شهر اصفهان برگزار شد در مورد کمک به ساخت و بازسازی منازل مسکونی بیماران زلزله زده غرب کشور توافقاتی انجام شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز