نفت فروشی باعث تباهی می شود

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۶:۰۲:۳۸
کد خبر: ۶۸۰۶۶۷
نفت فروشی باعث تباهی می شود
رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی گفت: نفت فروختن و پرداخت حقوق کارمندان بدبختی است؛ با فروش نفت باید فرصت توسعه ایجاد کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی عبدالعلی زاده، رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی با حضور در آیین تجلیل از صادر کنندگان نمونه و فعالین اقتصادی برتر سال ۹۶ آذربایجان غربی گفت: اگر تولید باشد، واردات در برابر صادرات، توازن خط قرمز است و اگر به هر بهانه ای این توازن برهم بخورد دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: مجبوریم صادرات داشته باشیم چون به واردات نیاز داریم، نباید این صادرات فروش دارایی کشور باشد.

عبدالعلی زاده با اشاره به این که امروزه مهم ترین سند اداره کشور اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: راهبرد اصلی اقتصاد مقاومتی، برون زای درون گران ایران است.

وی عنوان کرد: یعنی ۹۲ و نیم درصد از ۸۳ میلیارد دلاری که صادر می شود نفت است.

این مسئول با بیان این که استخدام به معنی تباهی است اظهار کرد: در سیاست ها مشارکت حداکثری مردم در فعالیت های اقتصادی را می طلبد.

عبدالعلی زاده افزود: حمایت همه جانبه و هدفمند از دیگر سیاست هایی است که باید رعایت شود؛ تشویق سرمایه گذاری خارجی از دیگر اولویت های سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: در ۲۴ بند سیاست های اقتصاد مقاومتی به صراحت تاکید شده که توسعه روابط با کشورهای خارجی مهم بوده و باید به آن توجه بسیاری کرد.

رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی با بیان این که باید مسئله تهاتر مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: به جای این که مجبور شویم برای فروش کنسنتره با دلار که اجازه از آمریکا لازم است، از تهاتر استفاده کنیم.

عبدالعلی زاده عنوان کرد: تعرفه خودرو یکی از بزرگترین ضعف های دولت بود که سبب شد تا پول بسیاری با جیب دلالان وارد شود و همین مشکلی را در اقتصاد کشور ایجاد می کند .

وی خاطرنشان کرد: افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری کشور از طریق توسعه پیوندهای راهبردی نیز مسئله ای است که باید به آن اهمیت داده و ان را اجرا کرد.

عبدالعلی زاده با بیان این که وام گرفتن کار بدی نیست افزود: تجربهای که پشت سر وام قرار می گیرد مهم است؛ امیدواریم با دستوری که اقتصاد مقاومتی داده است بتوانیم در راه پیشرفت بیشتر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پتروشیمی ارومیه هسته محوری برای تولید کریستال است؛ با ساخت پیتروشیمی ارومیه قرار بر ایجاد زنجیره های پتروشیمی بود اما این اقدام تکمیل نشد.

عبدالعلی زاده با اشاره به این که در سیاست های اقتصاد مقاومتی هم آمده است که نفت فروشی تباهی است گفت: نفت فروختن و پرداخت حقوق کارمندان بدبختی است؛ با فروش نفت باید فرصت توسعه ایجاد کرد.

این مسئول با بیان این که همین که صادر کننده بتواند با رقبای خارجی خود رقابت کند، کار بزرگی را انجام داده است تصریح کرد: صادرکننده باید شفاف عمل کند نه این که با مالیات و عوارض کمرش را خم کنیم.

وی بیان کرد: مهم ترین بند سیاست اقتصاد مقاومتی آن است که به تولید ثروت به عنوان جهاد اشاره کرده است؛اگر مردم ثروتمند نباشند کشور نیز ثروتمند نخواهد بود؛ مسئولان باید افتخار کنند که شهروندانش ثروتمند باشد؛ ایجاد ارزش افزوده در کشور جهاد است.

عبدالعلی زاده ور پایان گفت: تولید با کیفیت بهتر، قیمت بهتر و سرعت بیشتر از موارد تکنولوژی است و اگر تکنولوژی این موردها را نداشته باشد به درد نمی خورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز