حرف اول ایران از لحاظ علمی در منطقه خاورمیانه

۱۳۹۶/۱۲/۰۴ - ۱۴:۰۵:۲۳
کد خبر: ۶۸۰۹۱۳
حرف اول ایران از لحاظ علمی در منطقه خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری برنا؛  ایران بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های علمی داشته و اکنون هم از لحاظ علمی در منطقه خاورمیانه حرف اول را می‌زند.

پروفسور ناصر سیم‌فروش استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و چهره ماندگار پزشکی کشور در سومین کنگره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در ارولوژی و نفرولوژی در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: باید قدر خود و کشورمان را بدانیم و ایران در منطقه حرف اول را می‌زند و خدمات انقلاب اسلامی به کشور گسترده و فوق‌العاده است.

وی افزود: به خاطر دارم‌ زمانی پزشکان هندی در کشور حضور داشتند و ایران در حوزه علم و فناوری به شدت ضعیف و فقیر بود اما امروز شاهد توسعه روز افزون علوم در کشور هستیم و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این حوزه بی‌نظیر است.

استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و چهره ماندگار پزشکی کشور گفت: امروز کلام حضرت امام که فرمودند: 'ما می توانیم' را می توانیم در مقابل چشم خود به وضوح ببینیم.

پروفسور سیم‌فروش ادامه داد: دشمنان ما در تلاش هستند بذر یاس و ناامیدی را در دل مردم و جوانان ما بکارند.

وی افزود: کشور ما در زمینه پیوند کلیه پیشگام است و بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا اذعان داشته اند که باید از تجربیات ایران در این حوزه استفاده شود.

استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و چهره ماندگار پزشکی کشور گفت: علم باید توام با اخلاقیات و دین مداری باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در حاشیه برگزاری این کنگره در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موارد در پزشکی بازساختی استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری های خونی است.

دکتر محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: خوشبختانه در سال 93 مرکز پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شده و تاکنون 64 پیوند مغز استخوان صورت گرفته است و نتایج خوبی در پی داشته است.

وی افزود: بحث پزشکی باز ساختی و سلول‌های بنیادی یکی از علوم نوین پزشکی است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این علم در سال‌های اخیر در دنیا و همچنین در سطح کشور ما پیشرفت‌های خوبی داشته است و ما باید تلاش کنیم با برگزاری چنین کنگره‌هایی اهمیت موضوع را دو چندان مطرح کرده و همکاران بالینی را برای فعالیت در این حوزه ترغیب کنیم تا با استفاده از علوم پایه درمان بیماری‌ها به نحو جدیدتری انجام گیرد.

مراددی ادامه داد: مرکز پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی موافقت اصولی گرفته و اتاق تمیز دانشگاه آماده بهره برداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: اگر بتوانیم در بحث بیماری‌های کلیه و مجاری ادارای وارد کارهای تحقیقاتی شده و ان‌شاالله نتیجه این کار بهبود درد بیماران باشد.

در سومین کنگره سراسری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در ارولوژی و نفرولوژی که با حضور اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی 10 استان کشور تا سوم اسفند در کرمانشاه برگزار شد در پایان به پاس نقش ارزشمند در توسعه علم پزشکی در ایران، از استاد دکتر قوام‌زاده و استاد دکتر سیم‌فروش تجلیل شد.

 

 

 

نظر شما