هشت‌هزار راهنمای گردشگری در انتظار قوانین حمایتی مجلس

۱۳۹۶/۱۲/۰۴ - ۱۴:۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۸۰۹۱۷
هشت‌هزار راهنمای گردشگری در انتظار قوانین حمایتی مجلس

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هشت‌هزار نفر از راهنمایان گردشگری کشور در انتظار قوانین حمایتی مجلس هستند، این افراد می‌گویند که امنیت شغلی ندارند و از بیمه تامین اجتماعی هم بی‌بهره‌اند.

راهنمایان گردشگری سراسر کشور از اول اسفند برای حضور در گردهمایی ملی مهمان استان کرمانشاه هستند، آنها در نشستی خبری برخی از مشکلات خود از جمله نداشتن بیمه را برشمردند و بر نبود حمایت از سوی مسئولان گلایه داشتند.

این نشست خبری با حضور رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی در سرسرای اجتماعات تالار گلایول کرمانشاه برگزار شد که در آن، مطالبات و دغدغه‌های این راهنمایان را مسئول کمیته بیمه انجمن راهنمایان گردشگری کشور به گوش مسئولان رساند.

مهسا مطهر یکی از راهنمایان گردشگران گفت: تعداد راهنمایان گردشگری کشور هشت هزار نفر است.

وی افزود: مسئولان نقش بسیار مهمی در توسعه و رونق گردشگری برای ما قائل هستند در حالی که ما زیر پوشش بیمه قرار نداریم و از کمترین حقوق برخوردار نیستیم.

مطهر ادامه داد: برای رسیدن به توسعه پایدار ابتدا باید به دنبال تامین نیازهای نیروی انسانی و توجه به مشکلات آن بود تا به اهداف توسعه‌ای دست یافت.

وی افزود: راهنمایان گردشگری از یک سو پوشش بیمه‌ای ندارند و از طرف دیگر از امنیت شغلی برخوردار نیستند و این مشکلات موجب بی‌انگیزگی آنان شده است.

مطهر گفت: تدوین قوانین حمایتی یکی از نیازهای اصلی راهنمایان گردشگری است که با مجلس شورای اسلامی وارد تعامل شدیم و امیدواریم دولت و مجلس با همکاری هم مشکلات راهنمایان گردشگری را برطرف کنند.

مطهر ادامه داد: گردشگری خدمات محور است و نیروی انسانی نقش مهمی در ارائه این خدمات دارد.

وی افزود: مهم‌ترین مطالبه ما از مسئولان رفع مشکلات مربوط به بیمه شدن راهنمایان گردشگری در سراسر کشور است.

مطهر از رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی خواست موضوع بیمه راهنمایان گرشگری را به عنوان مطالبه جدی این افراد پیگیری کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز