آیت‌الله میرعمادی :

امور تربیتی مسئولیت پرورش جوانان انقلابی و ولایی را به عهده دارد/ دستگاه قضایی با قاطعیت با اخلالگران نظم و امنیت برخورد کند

۱۳۹۶/۱۲/۰۴ - ۲۳:۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۸۱۰۰۹
امور تربیتی مسئولیت پرورش جوانان انقلابی و ولایی را به عهده دارد/ دستگاه قضایی  با قاطعیت با اخلالگران نظم و امنیت برخورد کند
نماینده ولی‌فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آباد گفت: امور تربیتی مسئولیت پرورش جوانان پرشور، آرمان گرا، انقلابی و ولایی را به عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آبادبا اشاره به حادثه  سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، اظهار کرد:  این حادثه  مصیبت بسیار دردناکی بود و موجب تاسف و اندوه فراوان ملت ایران شد.

وی افزود: مسئولان باید در این خصوص  تدابیری بیاندیشند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ در جامعه نباشیم.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد:  در شب شهادت حضرت فاطمه(س)  عده ای فریب خورده،جاهل و تندرو ،متعصب  واغتشاشگران داعش مسلک ،آشوبی در خیابان گلستان تهران به پا کردند که با دامن زدن بیگانگان به آن ، ۵ نفر در این جریان به شهادت رسیدند.

وی  با بیان اینکه  این افراد خسارات مالی فراوان عمومی وارد کردند،یادآورشد:با ورود قاطعانه نیروی انتظامی  وتدابیری که  نیروی انتظامی به خرج داد ،قضیه جمع شد.

آیت الله میرعمادی خاطر نشان کرد: از دستگاه قضایی می خواهیم که با قاطعیت با اخلالگران نظم و امنیت برخورد کند وبا قاطعیت  این افراد  را به اشد مجازات محکوم کند.

وی  با تبریک ۸ اسفندماه سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی نیز بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر نهادی با عنوان نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش شکل گرفت و مهمترین رسالتش تربیت نسلی هم تراز با انقلاب اسلامی است .

آیت الله میر عمادی خاطر نشان کرد:  جلوگیری از تفکرات انحرافی و غلط و بسط و گسترش تعلیم و تربیت اسلامی بر عهده این نهاد است.

وی  اضافه کرد :  امور تربیتی مسئولیت پرورش جوانان پرشور، آرمان گرا، انقلابی و ولایی را به عهده دارد.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: این نهاد باید نسلی را تربیت کند که هم تراز با انقلاب باشد و جوانان را خلاق و متفکر تربیت کند و ارزش های اسلامی و انقلابی را به آنها تزریق کند.

وی  گفت:  سنگ بنای شخصیتی انسان در دوران کودکی شکل می گیرد و هیچ کودکی مراتب عالیه را طی کند ، مگر اینکه اساس تربیت او بر پایه های قوی و محکم استوار باشد . 

آیت الله میرعمادی با اشاره  به حدیثی از مولای متقیان،یادآورشد : آن حضرت فرمودند قلب نوجوان و جوان مانند زمینی خالی است که هر بذری روی آن پاشیده شود ،آنرا می پذیرد و این سخن نشان می دهد که لوح قلب نوجوان و جوان پاک است و درست تربیت شود ، نتیجه خواهد داد .

وی  نوجوان و جوان را به نهالی تشبیه کرد که انسان می تواند آن را هر طور که می خواهد رشد دهد و گفت : اگر انسان  از سنین کودکی و نوجوانی گذر کند تربیت مشکل تر می شود و مانند گذشته نمی توان بر قلب و روح او تاثیر گذاشت .

آیت الله میرعمادی  با اشاره به عوامل تاثیرگذار در تربیت ،اظهار کرد :  گرچه از گذشته گفته شده که خانواده ؛ محیط اجتماع ، مدرسه ؛ جامعه و .... در تربیت کودک تاثیر دارد ولی امروز عوامل دیگری هم در تربیت تاثیر دارند که از خارج از اراده ماهستند و از آن جمله می توان به کتاب ، فیلم ، رسانه ، رسانه ها ، شبکه های مجازی اشاره کرد .

وی  تصریح کرد : امروزه شبکه های مجازی رقیب آموزش و پرورش در تربیت فرزندان هستند و تقریبا همه نوجوان و جوانان به نوعی درگیر با این وسیله ارتباطی شده اند .

 آیت الله میرعمادی با اشاره به نقش الگوها در تربیت فرزندان ،بیان کرد : الگوها نقش عمده ای در تربیت دارند و نوجوانان و جوانان به دلیل کمال خواهی و علاقمندی به رشد و ترقی به الگو نگاه می کند .

امام جمعه خرم آباد الگو های موفق را در تربیت مطلوب  تاثیر گذار برشمرد و افزود : جوان و نوجوان به دنبال الگوهای نو و  جذاب می گردد و باید از روش الگویی برای تربیت فرزندان استفاده کرد .

وی با اشاره به معرفی الگو توسط قرآن کریم ، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار  (ع)  عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) یک الگوی کامل انسانی است که به ما معرفی شده و سبک تربیتی حضرت فاطمه زهرا (ع) در عرصه های مختلف زندگی می تواند نمونه خوبی برای خانواده ها باشد .

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز