امام جمعه زاهدان:

تقاضای مردم اعدام عوامل آشوب خیابان پاسداران تهران در ملاءعام است

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۳:۱۹:۰۷
کد خبر: ۶۸۱۲۵۸
تقاضای مردم اعدام عوامل آشوب خیابان پاسداران تهران در ملاءعام است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با محکومیت جنایات هفته گذشته ارازل و اوباش در خیابان پاسداران تهران گفت: تقاضای مردم اعدام عوامل این آشوب به ویژه رانندگان خودروهای اتوبوس، سمند و پراید در کمترین زمان در ملاء عام است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته زاهدان  گفت : هفته گذشته شاهد حادثه تاسف برانگیز سقوط هواپیما که منجر به فوت تعدادی از هموطنان عزیزمان شد و آشوب خیابان پاسداران تهران بودیم.

امام جمعه زاهدان با عرض تسلیت جان باختن بیش از 60 نفر از هموطنان در حادثه سقوط هواپیما به بازماندگان آنان، در تشریح حادثه آشوب تهران بیان کرد: نیروی انتظامی 2 دزد ماشین را شناسایی و دستگیر کرد که در ادامه این مساله گروهی از ارازل و اوباش تحت عنوان دراویش در مقابل کلانتری تجمع کرده و با عربده کشی آزادی این 2 سارق را خواستند و تهدید کردند در غیر این صورت برخورد خشونت آمیز خواهند داشت.

عضو خبرگان رهبری افزود: شان نیروی انتظامی این نبود تا به این تهدیدات توجه کند در نهایت این ارازل و اوباش با سلاح های گرم و سرد با ماموران درگیر شدند و شماری از عزیزان را به شهادت رساندند در صورتی که یک نفر از آنان توسط ماموران کشته نشد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان تاکید کرد: دزد از هر قوم، فرقه و مذهب باید تحت تعقیب قانون قرار گیرد و نیروی انتظامی به خوبی با صبوری و شکیبایی به وظیفه خود عمل کرد و آشوبگران با شایعه دستگیری رهبران دراویش گنابادی، دیگر هم کیشان خود را تحریک و تشویق به تجمع و ایجاد اغتشاش کردند.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: دراویش قرن هاست در کشور زندگی می کنند و در این 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام رفتاری مسالمت آمیز با آنان داشته است در صورتی که این افراد در سال های اخیر حرکات ساختار شکنانه مختلفی با هدف ایجاد ناامنی در کشور به ویژه شهرهای قم، کرج، اصفهان و شهرکرد و غیره از خود نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به طور قطع سرنخ اغتشاشات و آشوب های ایجاد شده توسط این افراد در جامعه در خارج از کشور است.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: از کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خواست داریم هر چه زودتر این تجمعات جمع شود تا مورد سوء استفاده دشمنان و عناصر خودفروخته آنان قرار نگیرد و از وزارت اطلاعات نیز در خواست داریم در کمترین زمان پیگیری های لازم را برای شناسایی سرنخ های این آشوب ها در خارج از کشور داشته باشند تا دیگر شاهد این حوادث نباشیم.

آیت الله سلیمانی تاکید کرد: همچنین باید وضعیت سیاسیونی که خشونت های ارازل و اوباش را برای خود یک فرصت تلقی می کنند به جای محکومیت جنایات آنان، تعیین تکلیف شوند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برخورد نرم و ملایم دیگر کافی است باید با مشت آهنین با ارازل و اوباش و مفسدان امنیت جامعه اسلامی برخورد شود.

عضو خبرگان رهبری افزود: امروز ارازل و اوباش باید پاسخگوی جنایات خود باشند از دادگاه انقلاب تقاضا داریم با افرادی که امنیت کشور را برهم می زنند برخورد قاطعانه داشته باشند و عوامل آشوب و عناصری که سبب شهادت عزیزان تامین کننده امنیت در هفته گذشته شدند به ویژه رانندگان سه خودرو اتوبوس، سمند و پراید را در کمترین زمان در محل جنایات در ملا عام اعدام کنند.

امام جمعه زاهدان همچنین با گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: شکل گیری نهاد امور تربیتی در بدنه سیستم آموزشی کشور توسط شهیدان رجایی و باهنر در سال 58 نقش مهمی در تحکیم بنیان انقلاب اسلامی و تربیت نیروهای اسلامی داشت.

آیت الله سلیمانی افزود: نظام آموزش و پرورش ایران در قبل از انقلاب به سبک انگلیسی و دانشگاهها به سبک آمریکایی شکل گرفته بود و گروههای سیاسی در مدارس از محصلان عضوگیری می کردند و لازم بود با پیروزی انقلاب، فرهنگ اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای دانش آموزان و جوانان کشور با هدف تربیت نیروهای کارآمد برای امور گوناگون تبیین شود بر این اساس نهاد امور تربیتی در بدنه آموزشی تاسیس شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان زدودن تفکر طاغوتی از درون مدارس و مبارزه با تفکرات انحرافی، گسترش تعلیم و تربیت اسلامی، نظارت بر فعالیت آموزش و پرورش و برنامه ریزی به منظور استفاده بهینه از انجمن های اولیا و مربیان در زمینه تربیت و توسعه فعالیت های پرورشی را از مهمترین اهداف شکل گیری نهاد امور تربیتی دانست.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: امروز همه تلاش استکبار نفوذ در میان جوانان و نوجوانان این مرز و بوم است، اگر از آموزش و پرورش محکم محافظت کنیم به طور قطع دشمن را در رسیدن به هدفش عقیم کردیم و اگر این مجموعه را به امان خدا بسپاریم آب در آسیاب دشمن ریخته ایم.

نظر شما