دید افقی در زرینه به ۳۰۰ متر کاهش یافت

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۳:۲۷:۵۷
کد خبر: ۶۸۱۲۶۶
دید افقی در زرینه به ۳۰۰ متر کاهش یافت
رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق این استان، دید افقی در این مناطق کاهش یافته و در زرینه به کمتر از 300 متر رسیده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بهرام چاره خواه گفت : کاهش دید افقی در این شهر 300 متر و در قروه به 800 متر رسیده که به علت وجود مه غلیظ در برخی مناطق است.

وی افزود: این سامانه بارشی که از روز چهارشنبه هفته قبل وارد آسمان استان شده همچنان فعال است و تا روز چهارشنبه نیز به صورت متناوب به فعالیت خود ادامه می دهد.

چاره خواه تاکید کرد: در روز یکشنبه (فردا) تا حدودی از فعالیت این سامانه بارشی کاسته می شود ولی از روز دوشنبه دوباره فعالیت خود را شروع کرده و اوج فعالیت آن روز سه شنبه خواهد بود.

رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان یادآور شد: با فعالیت این سامانه در روزهای آتی دمای هوا 2 تا چهار درجه کاهش می یابد و برای مناطق مرتفع و گردنه ها بارش برف پیش بینی می شود.

وی در خصوص میزان بارش ها در استان گفت: در شبانه روز گذشته سروآباد با 29 میلی متر بارندگی بیشترین بارش باران و هزارکانیان با 9 سانتی متر بیشترین بارش برف را به خود اختصاص دادند.

چاره خواه با اشاره به وضعیت دمای هوای استان در شبانه روز گذشته افزود: زرینه با دمای هوای منفی 2.1 درجه سانتی گراد و سلین با دمای 16 درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند.

وی اضافه کرد: دمای هوای سنندج مرکز استان کردستان نیز بین 3.4 و 15.2 درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.

چاره خواه در خصوص بارش های سال زراعی جاری در استان نیز یادآور شد: بطور میانگین امسال 301.9 میلی متر بارش در استان ثبت شده که در مقایسه با 234 میلی متر سال قبل 31.8 درصد و در مقایسه با دوره بلند مدت (25 ساله) 1.5 درصد افزایش یافته است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.

هواشناسی کردستان دارای 20 ایستگاه هواشناسی و 80 ایستگاه باران سنجی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز