نگاه ویژه در بودجه ۹۷ شهرداری به توسعه گردشگری ارومیه ۲۰۲۰

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۴:۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۸۱۳۱۱
نگاه ویژه در بودجه ۹۷ شهرداری به توسعه گردشگری ارومیه ۲۰۲۰
شهردار ارومیه گفت: در بودجه سال 97، زیر ساخت های گردشگری جهت تحقق رویداد ارومیه 2020 شهر ایده ال برای گردشگری" توسعه می یابد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمد حضرت پور، شهردارارومیه با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با تبریک روز مهندس بر تلاشگران این حوزه، بیان کرد:  فضا سازی، پیاده روسازی و زیبا سازی شهری به دست ارزشمند مهندسان رقم می خورد که باید تلاش های این زحمتکشارن را قدردان بود.

وی با اشاره به تعامل مدیریت شهری با سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان غربی، گفت:  توسعه شهرها در سه رکن: نظام مهندسی،  راه و شهرسازی و شهرداری خلاصه می شود و تا زمانی که این سه رکن اساسی در کنار هم نباشند توسعه نامتوازن و نامطلوب شکل می گیرد  و این تعامل با نظام مهندسی و راه  و شهرسازی جهت توسعه و آبادنی شهر ارومیه تدوام دارد.

حضرت پور در ادامه در پاسخ به درخواست شهروندان در خصوص  نتایج نهایی الحاق برخی مناطق حاشیه شهربه داخل محدوده ،بیان کرد:  الحاق برخی مناطق به داخل محدوده ابلاغ شده است، اما شرایط اجرایی کردن مصوبه چون عدم تامین نشدن سرانه خدمات مانده است که با رایزنی صورت گرفته تا پایان سال این مهم تحقق می یابد.

وی با تاکید بر اینکه درآمدهای شهرداری از محل پرداخت های شهروندان تامین می شود ، ابراز کرد:  بر این اساس تخفیف مطالبات  شهرداری  برای مردم به مناسبت دهه فجر آغاز شد .

شهردار ارومیه افزود: همچنین مودیانی  از تاریخ 23 بهمن ماه لغایت 25 اسفند ماه  سال جاری کلیه مطالبات به غیر از بهای خدمات را بصورت یکجا و نقدا پرداخت نمایند، از 25 درصد تشویق پرداخت نقدی بهرمند خواهند شد.

وی تاکید کرد:  مشارکت مردم  با پرداخت مطالبات شهری کمک شایانی در بحث تامین درآمدهای شهرداری  و ارتقای زندگی شهری می کند.

شهردار ارومیه در ادامه با بیان اینکه بودجه سال 97 سازمان ها و مناطق 5 گانه شهرداری در شورای اسلامی  شهر ارومیه پس از بررسی نهایی تصویب و در حال ابلاغ است ،افزود:   نگاه ویژه به محلات شهر و بافت فرسوده،  آزاد سازی امتداد خیابان عطایی و لوپ های شیخ تپه،  توسعه باغ رضوان ارومیه، آزاد سازی مسیر کمربندی،  توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، کلنگ زنی ترموای شهری،  ادامه عملیات ساخت تقاطع غیر هم سطح آذربایجان، اتمام پارک سلامت و ساحل سازی شهرسازی، توسعه فضای سبز، راه اندازی شهربازی مدرن، اتمام آسفالت کلیه معابر خاکی سطح شهر و  توجه ویژه به شهرک گلمان در قالب  ارتقای زندگی شهروندی از اولویت های بودجه 97 شهرداری ارومیه است .

وی با بیان اینکه در بودجه 97 زیر ساخت های گردشگری  در تحقق ارومیه 2020 توسعه می یابد، اظهار داشت:  توسعه محصولات گردشگری با استفاده ظرفیت سازمان میادین میوه تره بار،  راه اندازی ترموای شهری و خرید هواپیما توسط بخش خصوصی  و افتتاح قطار میاندوآب – ارومیه از جمله زیر ساخت گردشگری برای توسعه آن  و در نتیجه رونق اقتصادی شهر است .

شهردار ارومیه در ادامه از راه اندازی تاکسی اینترنتی با نام تاپکس در شهر ارومیه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی تاکسی اینترنتی سعی بر این است تا شهروندان به سرعت خدمات خود را از سازمان تاکسیرانی دریافت کرده و اسباب رضایت آنها فراهم آید.

وی از تاکسیرانان  شهر ارومیه درخواست کرد نسبت به ثبت نام در تاپکس و ارائه خدمات حمل و نقل اینترنتی به شهروندان اقدام نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز