رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین:

نقش مهندسین در ارتقای کیفیت زندگی مردم بی بدیل است

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۴:۳۴:۱۱
کد خبر: ۶۸۱۳۲۶
باقر جلوخانی گفت: نقش مهندسین در ارتقای کیفیت زندگی مردم بی بدیل است و این قشر با خدمات خود عموم مردم را منتفع می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "باقر جلوخانی" رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در پیام تبریک خود بمناسبت فرارسیدن 5 اسفند سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی که به روز مهندس مزین شده است با اشاره به جایگاه و نقش مهندسین در ارتقای کیفیت زندگی مردم اظهار کرد: مهندسین با خدمات خود عموم مردم را منتفع و با ارائه طرح های خود سطح زندگی آنها را ارتقای می دهند. 

 متن کامل پیام رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین بدین شرح است:

خدا آسمان و زمین را در دو روز و ارزاق بندگانش را در چهار روز آفرید و از آن زمان تا به امروز خداوندگاری کرد که پروردگاری و خداوندگاری وقتی با یکدیگر ممزوج می گردد تنها صفت باری تعالی می تواند باشد که خدایی برازنده اوست.

مهندس اول او بود که هندسه خلقت را در پس لطف لایزالش به رحمت و مهربانی بنا نهاد و تا به امروز هرچه بشر ساخته است بی مانند است.

پنجم اسفند را سالهاست که در تقویم سرزمینمان روز مهندس نامیده اند و بر خود می بالیم که در این روز دست در دست تمام همکاران و بهره برداران خدمات ما به بازنگری فعالیت های خود دوباره می نشینیم و یک به یک روزهای گاه آرام و گاه پرتلاطم در سال گذشته و تمام مصائب در راه خدمت رسانی به مردم و انتفاع همگانی رساندن ها را مرور می کنیم که این شغل مقدس است و اولین مهندس پروردگاری است که تا همیشه خداوندگار است.

 بی شک امروز تنها نمی توان به ارائه خدمت بدون در نظر گرفتن منافع جمع یعنی مردم بهره بردار و همچنین تمام عوامل کار با هم مشغول بود و تنها به منفعت بخشی از این صنعت بزرگ ساختمان یعنی مهندسین و یا سازندگان و یا بهره برداران توجه نمود.

مهندسین سالهاست که در پس وانفسای رکود و مشکلات اقتصادی همچنان با جدیت و احساس مسوولیت به ارائه خدمات می پردازند و جفای زمانه آنها را از کیفیت بالای خدمت رسانی هرگز دور نکرده است اما در کمال انصاف می بایست بپذیریم که جایگاه ما امروز در نزد مردم آن چیز که می بایست نمی باشد و خدمات ما آنگونه که می بایست ارج نهاده نمی شود و در این وضعیت ما نیز تقصیر کاریم.

قصور از ماست که تا به امروز آنگونه که می بایست نتوانسته ایم تلاش ها و خدمات خود را برای مردم و ضرورت وجود مهندس را به نحوی شایسته شرح دهیم و تصویر مناسبی از خود در جامعه ارائه دهیم.

امروز و بعد از بیست سال که از تاسیس سازمان نظام مهندسی ساختمان می گذرد این سازمان به همت مهندسین خود توانسته است مطابق مستندات موجود وضعیت ساختمان ها و ساخت و سازها را تا حد بسیار بالایی سامان بخشد و هرچند که هنوز به ایده آل های ترسیم شده در ذهن و برنامه های خود نرسیده ایم اما بی شک تاثیری که گذاشتیم ماندگار خواهد بود.

 بستر زمین در ایران بی مهر است و این مادر پیر هر از چند گاهی بر خود میلرزد چونان که جز ویرانه چیز دیگری باقی نمی گذارد.

اما نه زمین بی مهر نیست، زمین سالهاست که در خود ما را پرورش داده است، رزق بر ما خورانده است، پناهمان بوده است ما بی مهر بودیم که بستر لرزانش را به سخره گرفتیم. با تاسیس سازمان های نظام مهندسی ساختمان و نسق دادن به امورات مهندسی امروز می بینیم که کاهش تلفات در زلزله های سخت به امری عادی مبدل شده است و مقایسه بم با آن چیزی که در سرپل ذهاب دیدیم بر صحت این گفته شهادت می دهد. امروز بایستی تمام جامعه دست در دست مهندسین دوباره با هم ایران را بسازیم و بر استحکام جامعه بزرگ مهندسین و سازمان های نظام مهندسی ساختمان تاکید موکدی بنماییم.

امروز بایسته آن است که نقش مهندسین در ارتقای کیفیت مردم را بیش از پیش در جامعه زمزمه نماییم و در کنار مردم نسبت به ارتقای این کیفیت تلاش نماییم که در بدو امر مردم و جامعه را به انتفاع میرساند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز