استاندار مرکزی ، در ستاد اجرایی خدمات سفر مطرح کرد:

مردم نیازمند نشاط و تفریحات مناسب هستند

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۵:۴۲:۴۸
کد خبر: ۶۸۱۳۸۰
مردم نیازمند نشاط  و تفریحات مناسب هستند
استاندار مرکزی گفت: این استان با وجود ظرفیت کم نظیر در اماکن تاریخی، گردشگری و مشاهیر می تواند به عنوان مقصد گردشگری نوروزی معرفی شود.

به گزارش برنا از اراک ، سیدعلی آقازاده در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی در استانداری افزود: استان مرکزی ظرفیت های مناسبی در ابعاد مشاهیر، اماکن، مناظر طبیعی و اقامتی دارد، بنابراین این استان در داشته های فرهنگی و تاریخی در کشور برجسته است.

وی اظهار کرد: وجود غار زیبای نخجیر اثر بی بدیل و زیبا در خاورمیانه، بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خمین، آبگرم شهرستان محلات، اماکن تاریخی ساوه و آثار و ابنیه تاریخی اراک از داشته های فرهنگی استان است که برای گردشگران نوروزی قابل تامل است.

استاندار مرکزی گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان برای تحقق این مهم و تبدیل استان مرکزی به استان مقصد گردشگری برنامه ریزی داشته باشد، هرچند فلسفه وجودی استان مرکزی با توجه به آزاد راه ها و قرار گرفتن در مسیر 10 استان کشور؛ استانی عبوری محسوب می شود.

آقازاده افزود: مسئولان مربوطه امکاناتی را در استان فراهم کنند تا خانواده ها برای 48 ساعت حضور در استان، برنامه ریزی بازدید از اماکن طبیعی، تاریخی و گردشگری استان را تدارک ببینند.

وی اظهار کرد: بار سنگین فعالیت ها در تعطیلات نوروزی برعهده نیروی انتظامی است که در داخل شهرها حافظ جان و مال مردم هستند و در محورهای برون استانی نیز خدمات رسانی می کنند.

استاندار مرکزی گفت: بزرگترین خدمات در ایام تعطیلات نوروزی، کمک به کاهش تلفات ناشی از سوانح جاده ای است که همه مسئولان برای تحقق این مهم بکوشند.

آقازاده افزود: کاهش آمار تلفات جاده ای یکی از اهداف ستاد سفر استان است و برای انجام آن لازم است همه امکانات استان، بسیج شود.

وی در ادامه اظهار کرد: تمام تلاش ها ظرف 2 تا سه هفته باقی مانده تا پایان سال، برای راه اندازی بخشی از جاده توره - بروجرد و نصب علائم راهنمایی و رانندگی انجام و موانع و مشکلات مجتمع های بین راهی استان با همکاری فرمانداران رفع شود.

استاندار مرکزی گفت: ستاد تنظیم بازار استان برای کنترل قیمت کالا و خدمات نشست های مستمری را برگزار تا عرضه کالاهای ویژه عید نوروز با کمترین مشکل در اختیار مردم قرار گیرد.

آقازاده افزود: آغاز سال نو با خجسته ترین ماه قمری تقارن پیدا کرده است، بنابراین برگزاری جشن های شادی و نشاط برای خانواده ها پیش بینی شود.

وی اظهار کرد: مردم نیازمند نشاط سالم و تفریحات مناسب هستند بنابراین در تعطیلات نوروز باید کوشید تا در حد امکان خستگی از مردم دور و نشاط جایگزین آن شود.

استاندار مرکزی گفت: نوروز باستانی ایران، آئینی چند صد ساله است که در بسیاری از کشورها به عنوان تغییر و رویداد علمی از آن یاد می شود بنابراین نوروز باید برای همه مردم ایران زمین، خاطره انگیز باشد.

وی، ارایه فهرست کشیک ادارات به استانداری، تعیین مکان اسکان موقت مسافران، نظافت معابر و ورودی و خروجی شهرها را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که باید مورد توجه مسئولان ستاد خدمات سفر استان مرکزی قرار گیرد.

 

نظر شما