استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری استان:

دولت دوازدهم بدنبال تقویت حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه و برقراری عدالت جنسیتی است

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۸:۵۸:۳۸
کد خبر: ۶۸۱۵۵۵
دولت دوازدهم بدنبال تقویت حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه و برقراری عدالت جنسیتی است
استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت دوازدهم بدنبال تقویت حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه و برقراری عدالت جنسیتی است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری در جلسه شورای اداری استان که عصر امروز با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش موثر زنان و بانوان در پیشرفت و توسعه کشور گفت: دولت دوازدهم بدنبال تقویت حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه و برقراری عدالت جنسیتی است.

وی افزود: زن ایرانی از ابتدای تاریخ در پیشرفت و توسعه این سرزمین نقش داشته است و به جرات می توان اذعان کرد که امروز شیرزنان سرزمین ما از عوامل اصلی و موتور محرکه توسعه و پیشرفت کشور هستند؛ درهمین راستا دولت دوازدهم نیز بدنبال استفاده از توانایی و استعداد بانوان در عرصه های مختلف جامعه است.

شهریاری تاکید کرد: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا زمینه حضور هر چه بیشتر بانوان در عرصه های مختلف جامعه فراهم شود؛ بی تردید اگر این زمینه فراهم شود، زنان ایرانی قله های افتخار را یکی پس از دیگری فتح خواهند نمود چنانچه امروز نیز شاهد درخشش و افتخارآفرینی زنان ایرانی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و ... هستیم.

استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که موضوع حضور زنان در ورزشگاهها را مطرح کرد، گفت: چه کسانی مخالف حضور زنان در ورزشگاهها هستند؟ دولت که خود پیگیر حضور زنان در ورزشگاهها بوده است؛ امیدواریم کسانی که در این زمینه توپ را به زمین دیگری می اندازند خودشان نیز از این طرز تفکر و حضور زنان در ورزشگاهها و همچنین انتصاب زنان در مناصب مدیریتی حمایت کنند.

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: امروز بزرگترین مشکل کشور، مشکلات اقتصادی و بیکاری ناشی از آن است که حل این مشکلات، علاوه بر استفاده از امکانات و منابع داخلی نیازمند جذب سرمایه گذاری های خارجی است.

وی گفت: امروز در استان آذربایجان غربی بسیاری از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری به تهران و تبریز رفته اند که باید در جهت جذب این سرمایه گذاران و همچنین سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج تلاش کنیم.

مقام عالی استان اظهار کرد: خیلی از محدودیت ها و مشکلات را خودمان برای خودمان درست کرده ایم که با همفکری و هم افزایی می توانیم این مشکلات و موانع را از پیش رو برداریم.

استاندار آذربایجان غربی به معضل حاشیه نشینی در استان هم اشاره کرد و افزود: عدم توزیع عادلانه عدالت و ثروت از عوامل اصلی شکل گیری مناطق حاشیه نشین است که لازم است با برنامه ریزی های مناسب و توجه ویژه به روستاها و مناطق مرزی استان، جلوی این مهاجرت ها گرفته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز