مدیرکل دبیرخانه مرکزی ریاست جمهوری :

رتبه سوم لرستان در در زمینه مکاتبات الکترونیکی / لرستان پیشرفت خوبی در این رابطه داشته است

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۲:۳۱:۴۸
کد خبر: ۶۸۱۶۹۴
رتبه سوم لرستان در در زمینه مکاتبات الکترونیکی / لرستان پیشرفت خوبی در این رابطه داشته است
حسین ملایجردی گفت: مکاتبات لرستان حدود 80 درصد الکترونیکی بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ملایجردی در همایش استانی دبیرخانه هوشمند لرستان با بیان اینکه دستگاه‎های اجرایی سالانه آماری از صرف یا کاهش کاغذ خود اعلام می‎کنند، اظهار کرد: در این راستا آنها را با هم مورد مقایسه قرار می‌‎دهیم و این آمار به صورت خوداظهاری بیان می‎شود.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه هوشمند تمام کارها را خودانجام می‎دهد، افزود: قرار است در مرکز، سیستمی را طراحی کنیم که کارتابل به کارتابل وارد شود و دیگر نیازی به دبیرخانه نباشد وبا این کار حقوق شهروندی رعایت می‎شود و به نوعی تکریم ارباب رجوع است.

ملایجردی  با بیان اینکه لرستان پیشرفت خوبی در این رابطه داشته است، خاطرنشان کرد: شعار ما تحقق سازمان سبز با دبیرخانه‎های هوشمند است که با توجه به ارزشیابی نظام اداری کشور، وضعیت مکاتبات، نیروی انسانی و... در بین 1661 دستگاه اداری کشور، تقریبا 36 میلیون و 200 هزار مکاتبه انجام شده که 25 میلیون الکترونیکی و 11 میلیون و 200 هزار مورد نیز کاغذی بوده است. طبق این آمار حدود 69 درصد از مکاتبات الکترونیک انجام شده است.

وی به اشاره آمار لرستان گفت: این استان 69 دستگاه اجرایی دارد که دو میلیون و 358 هزار مکاتبه داشته‎اند و از این تعداد یک میلیون و 891 هزار الکترونیک و 466 مورد کاغذی انجام شده که در کل حدود 80 درصد به صورت الکترونیکی بوده است.

ملایجردی با بیان اینکه لرستان 1.7 درصد چاپ مکاتبات استان‎ها را به خود اختصاص داده است، یادآورشد: همچنین آذربایجان شرقی با 21 و قزوین 0.37 درصد کمترین مقدار کل چاپ را داشته‎اند.

وی با اشاره  به آمار نیروی انسانی دبیرخانه‎ها در شش ماهه سال جاری ،بیان کرد: کل کشور حدود 325 هزار و 300 نفر است که کاربران دبیرخانه 9562 و کاربران دارای امکان چاپ 147 هزار و 624 نفر هستند ودسترسی چاپ 45 درصد است؛ این آمار در لرستان حدود 12 هزار و 792 نفر است که 454 کاربر دبیرخانه و 4433 نفر کاربر دارای امکان چاپ هستند و دسترسی چاپ 35 درصد است.

ملایجردی یادآوری کرد: لرستان در زمینه وضعیت درصد الکترونیکی مکاتبات استان بعد از هرمزگان و خراسان رضوی استان سوم کشور است.

وی اضافه  کرد: همچنین به لحاظ مکاتبات استانداری، لرستان مقام ششم کشور را با 43 هزار و 248 نامه به خود اختصاص داده که از این تعداد 42 هزار و 248 مورد به صورت الکترونیک بوده و در کل 97.69 درصد هستند.

ملایجردی خاطر نشان کرد: بیشترین مکاتبات دستگاه‎های لرستان مربوط به فرمانداری ‎ های بروجرد، خرم‎آباد و دلفان و اداره کل صدا و سیما و دانشگاه علوم پزشکی بوده و کمترین به فرمانداری رومشکان و حج و زیارت هستند.

وی با بیان اینکه در راستای بهبود و ارتقای جایگاه استان نیاز به سعی و تلاش بیشتری است،تاکید کرد: شرکت آب منطقه‎ای، فنی و حرفه‎ای، اداره کل تعاون، فرمانداری بروجرد، دلفان و الیگودرز نیزارگان‎های کمتر توسعه‎یافته استان هستند چراکه بیشتر کار آنها با کاغذ انجام می‎شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز