مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل

تاسیسات حرارتی ۶۸ درصد از مدارس استان اردبیل استاندارد است

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۲:۴۷:۵۳
کد خبر: ۶۸۱۷۰۵
تاسیسات حرارتی ۶۸ درصد از مدارس استان اردبیل استاندارد است
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از زمان اجرای طرح استاندارد سازی تاسیسات حرارتی مدارس تاکنون ، 68 درصد از مدارس این استان به امکانات گرمایشی استاندارد تجهیز شده است

به گزارش برنا،احمد ناصری روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: در حال حاضر بیش از 2 هزار مدرسه و آموزشگاه در مناطق مختلف استان فعال است که 500 مدرسه از این تعداد در مرکز استان و شهر اردبیل قرار دارد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح استاندارد سازی تاسیسات حرارتی مدارس موجب ارتقای سطح کیفی و کمی امکانات گرمایشی مدارس شده ، گفت: بسیاری از مدارس استان با مشکل تجهیزات آموزشی مناسب از جمله میز ، صندلی ، رایانه و سایر امکانات اولیه آموزشی مورد نیاز دانش آموزان مواجه هستند.
او اظهار کرد: برای رفع این مشکلات اقدامات لازم صورت گرفته و مشکلات مربوط به تجهیزات آموزشی مدارس هم بتدریج با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و با اولویت مدارس مشکل دار برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه مدارس تازه احداث شده مجهز به جدیدترین امکانات آموزشی روز هستند گفت: در 2 سال گذشته 60ساختمان آموزشی جدید از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در اختیار آموزش و پرورش مناطق مختلف این استان قرار گرفته است.
ادیب ، معاون فنی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: یک سوم از 16 طرح آموزشی افتتاح شده در سال جاری شامل ساختمان پنج مدرسه تحویل آموزش و پرورش مناطق سه گانه خلخال شده و برای تکمیل سایر طرح های آموزشی نیمه تمام این شهرستان نیز تلاش می شود.
وی افزود: بر اساس قوانین جدید اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل از این پس از آغاز هر نوع طرح آموزشی فاقد پشتیبان مالی پرهیز و برای شروع طرح هایی که 30 درصد اعتبارات مورد نیاز آنها قبلا تامین شده ،اقدام خواهد شد.
فرماندار خلخال هم گفت: برغم افزایش اعتبارات استانی نوسازی مدارس در سال جاری عملکرد اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل در تکمیل طرح های آموزشی نیمه تمام این شهرستان قابل قبول نیست.
فریدون بابایی افزود: عملیات اجرایی پنج طرح آموزشی افتتاح شده سال جاری در این شهرستان از سال های گذشته آغاز شده و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان امسال اقدام به تکمیل آنها کرده است.
او گفت: هم اکنون خلخال با مشکل کمبود فضاهای آموزشی مواجه بوده و تحصیل بیش از 500 دانش آموز دختر در مدرسه در حال تخریب همچون ام کلثوم با تراکم دانش آموزی بیش از 40 نفر در یک کلاس نمونه ای از این مشکل جدی بر سر راه تحصیل دانش آموزان این شهرستان است.
رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال بهره مندی از میز ، صندلی و امکانات اولیه آموزشی را حق مسلم دانش آموزان خلخال دانست و افزود: انتظار از مسئولان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان هزینه کرد اعتبارات استانی تخصیص یافته به این شهرستان و تامین حداقل تجهیزات آموزشی مورد نیاز مدارس در کنار تکمیل طرح استاندارد سازی تاسیسات حرارتی مدارس است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز