استاندار قزوین تاکید کرد:

لزوم نهادسازی متناسب با نیازهای جامعه

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۴:۰۰:۱۲
کد خبر: ۶۸۱۷۵۳
لزوم نهادسازی متناسب با نیازهای جامعه
استاندار قزوین برلزوم نهادسازی متناسب با نیازهای جامعه و مسایل و مشکلات موجود در آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در آیین پاسداست جهاد اشتغال که توسط کانون معلولان توانا برگزار شد، اظهار کرد: باید متناسب با نیازهای جامعه و مسایل و مشکلات موجود در آن به نهادسازی بپردازیم چنانچه یکی از بارزترین اقدامات امام خمینی(ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همین نهادسازی متناسب با نیازهای جامعه بود.

وی با بیان اینکه کانون توانا نیز در نهادسازی متناسب با نیازهای جامعه معلولان بسیار خوب عمل کرده است،خاطرنشان کرد: کار این کانون در تاسیس نهادهای مردمی اقدام موثر و بزرگی برای رفع نیازهای این قشر است که باید از این اقدام حمایت کرد.

زاهدی همچنین گفت: ابتکار این نهاد در ایجاد کانون های معلمان توانا نیز در جهت احیای جایگاه معلمان به عنوان تربیت کننده سرمایه های انسانی جامعه بسیار ارزشمند است.

استاندار قزوین اضافه کرد: این تعریف کانون معلولان توانا مبنی بر این که انسان هرچه محدودتر باشد تواناتر است در واقع اساس خلقت انسان نیز می باشد که در مقایسه با سایر مخلوقات خداوند به لحاظ جسمی محدودتر است اما توانایی های بزرگ زیادی برای پی ریزی تمدن ها در این مخلوق وجود داشته و دارد.

زاهدی با بیان اینکه محدودیت با خود خلاقیت نیز به همراه می آورد، ادامه داد: این محدودیت در انسان است که تمدن ها را ساخته وگرنه انسان نیز همچون حیوانات و گیاهان در همان آغاز خلقت باقی می ماند.

استاندار قزوین همچنین گفت: انسان ها به خاطر نیازهای خود تمدن، فرهنگ و جامعه را ساخته و مکان زندگی خویش را آباد کرده اند.

زاهدی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: کار بزرگ بنیانگذار کانون معلولان توانا در این است که توانمندی کسانی که توانمندی خود را از یاد برده بودند را به آنان یادآور شده است.

وی با بیان اینکه افراد معلول توانمندی انجام کارهایی را دارند که حتی افراد سالم نیز از پس آن برنمی آیند ،گفت: معلولیت، حاصل فعل و انفعالات طبیعت است و خداوند این توانایی را به فرد معلول داده است که با همین محدودیت کاری کند که به جامعه سود برساند.

استاندار

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز