مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی خبر داد؛

اتصال چهار هزار و ۱۷۷ ساختمان اداری استان به شبکه دولت

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۵:۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۸۱۸۰۹
اتصال چهار هزار و ۱۷۷ ساختمان اداری استان به شبکه دولت
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی در چهارمین کنفرانس بین المللی مطالعات نوین در علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حمید رضا روحبخش در این کنفرانس که در دانشگاه صنعتی سجاد مشهد مقدس همزمان با فرا رسیدن روز مهندس برگزار شد، گفت: در حوزه زیرساخت  شبکه دولت در استان به صورت کامل راه اندازی   و 4177 ساختمان اداری به این شبکه متصل شده است.

وی افزود: در بحث توسعه منابع انسانی نیز یک رویکرد ارتباطی در قالب کریدور علم و فناوری رضوی با نهادهای دانشی داریم و از پایان نامه‌های موجود در این مقوله استفاده می‌کنیم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز با ارائه آماری از وضعیت استفاده از اینترنت در نقاط مختلف جهان افزود: ضریب نفوذ اینترنت در کشور نزدیک به 60 درصد است که امیدواریم در کنار این بستر ایجاد شده در فضای اینترنت، بستر امنی نیز برای کاربران ایجاد کنیم.

سرهنگ جواد جوانشیری خاطرنشان کرد: وابستگی به فضای اینترنت یک تصور نیست بلکه یک واقعیت است. در این فضا باید تلاش کنیم، امنیت را برای کاربران ایجاد کنیم.

رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی نیز در این مراسم با تبریک روز مهندس و بزرگداشت مقام علمی خواجه نصیرالدین طوسی، به بیان برخی از نکات درباره شخصیت علمی این دانشمند بزرگ ایرانی پرداخت.

محسن بهزادی فر از برج رادکان به عنوان یکی از آثار مهم خواجه نصیر الدین طوسی در استفاده از معماری در نجوم یاد کرد و گفت: متأسفانه این اثر مهم، تا حدود 10 سال پیش محل نگهداری احشام بود که به همت "منوچهر آرین" تحقیقات درباره آن آغاز شد و امروز به عنوان یکی از آثار مهم علمی و تاریخی استان مطرح شده است.

شایان ذکر است که در ادامه این کنفرانس، پروفسور بهزاد مشیری و پروفسور علی بهفروز  به ایراد سخنرانی در محورهای مربوط به کنفرانس پرداختند وپس از آن نیز مقالات منتخب در این کنفرانس در پنل‌های جانبی ارائه شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز