سرپرست معاونت اقتصادی استانداری مرکزی از ورود ۸۰ تن گوشت قرمز منجمد به استان خبر داد؛

نبض بازار عید در دستان ناظران حقیقی

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۷:۴۳:۴۲
کد خبر: ۶۸۱۸۴۲
نبض بازار عید در دستان ناظران حقیقی
سرپرست معاونت امور اقتصادی استان مرکزی گفت: 80 تن گوشت قرمز منجمد برای تامین بازار شب عید وارد استان خواهد شد.

به گزارش برنا از اراک، سعید فرخی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی عنوان کرد: برای ایام نوروز هزار تن پرتقال از مازندران و ٥٠٠ تن سیب از دماوند خریداری شده است.

وی ٧٠ درصد سیب را قرمز و ٣٠ درصد را سیب سفید عنوان کرد و با اشاره به ذخیره سازی این میزان میوه شب عید در انبارهای قم، ساوه و خمین گفت: سال گذشته هشت غرفه و نقطه در اراک جانمایی شده که امسال نیز ضمن فعال شدن این هشت غرفه ٢ غرفه دیگر افزایش خواهد یافت و قیمت گذاری آن نیز توسط ستاد تنظیم بازار کشور انجام خواهد شد.

فرخی افزود: توزیع میوه شب عید به مانند سال های گذشته از ٢٥ اسفندماه آغاز خواهد شد، اما فرمانداران و کمیته تنظیم بازار شهرستان ها با توجه به شرایط زمان توزیع را تعیین خواهند کرد.

وی در خصوص تامین کالاهای اساسی بیان کرد: سه رقم کالای اساسی برنج ٣٠ هزار تن، روغن نباتی ١٠ هزار تن و کره حیوانی ١٠٠ تن در کشور تامین شده است و سهمیه برنج استان مرکزی ٥٣٧ تن (هندی و تایلندی) است که تاکنون ٣٣٠ تن معادل ٦١ درصد وارد استان شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی افزود: برنج هندی ٢ رقم است که نوع ١١٢١ به قیمت ٥٦٠٠ تومان، نوع pr11 به قیمت ٢٦٠٠ تومان و برنج تایلندی نیز به قیمت ٣٩٠٠ تومان به بازار عرضه می شود.

وی با اشاره به ذخیره ٢ هزار و ٥٧١ تن گوشت مرغ منجمد به قیمت ٦٢٠٠ تومان و ٢٠ تن گوشت قرمز منجمد به قیمت ٢٣ هزار تومان گفت: ذخیره سازی ها انجام شده است و ٨٠ تن گوشت قرمز منجمد نیز وارد استان خواهد شد.

فرخی اظهار کرد: تا امروز بخش عمده ای از سهمیه برنج استان وارد شده است و با استفاده از ظرفیت فروشگاه ها و تعاونی ها ذخیره سازی شده و عرضه خواهد شد.

وی در خصوص قیمت تخم مرغ با بیان اینکه بخشی از نیاز بازار و توزیع براساس قیمت مصوب دولت و بخشی با قیمت بازار عرضه خواهد شد، گفت: امسال 78 هزار و 422 کیلوگرم تخم مرغ در 4 شهرستان استان تولید شده است که ساوه با 10 هزار و 861 کیلوگرم بیشترین میزان تولید و خمین با 997 کیلوگرم کمترین میزان تولید را داشته اند. در زرندیه و خنداب نیز به ترتیب 8737 و 9574 کیلوگرم تخم مرغ تولید شده است.

فرخی با تاکید بر اینکه تمام کار ستاد رصد بازار، برنامه ریزی و عملکرد فعالانه است، گفت: از ١٥ بهمن ماه تاکنون ٨٩ مورد بازرسی از واحدهای پروتئینی در استان انجام شده است که منجر به تشکیل ٣ پرونده تخلف و معرفی به تعزیرات شده است و تاکنون ٨ تیم دو نفره بازرسی را انجام داده اند که از ١٥ اسفندماه به ٣٠ تیم بازرسی افزایش می یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز