محلات میزبان میز تخصصی گل و گیاه کشور می شود

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۸:۴۲:۵۷
کد خبر: ۶۸۱۸۴۵
محلات میزبان میز تخصصی گل و گیاه کشور می شود
رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: با حضور مسئولین سازمان توسعه تجارت ایران و واحدهای تولیدی و صادراتی توانمند از سراسر کشور اولین میز تخصصی کشوری گل و گیاه در محلات برگزار می شود.

به گزارش برنا از اراک، رضا ملکی، ضمن اعلام این خبر افزود: یکی از اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران ایجاد میزهای تخصصی کالا و خدمات با توجه به پتانسیل‌ها و مزیت‌های نسبی هر استان است و در این راستا با عنایت به اجرایی شدن دستور العمل تشکیل میزهای کالا وخدمات، میز تخصصی گل و گیاه به استان مرکزی واگذار شده است. 

وی درخصوص انتخاب شهرستان محلات بعنوان محل برگزاری این میز گفت:  شهرستان محلات دومین تولید کننده گل و گیاه کشور بوده و بیش از 900 هکتار از زمین های این شهرستان زیر کشت گل و گیاهان زینتی قرار دارد و تولیدکنندگان این شهرستان امروز به عنوان صادرکنندگان نمونه کشوری حرف های بسیاری برای گفتن دارند . 

ملکی در ادامه افزود: صادرات گل و گیاهان زینتی از شهرستان محلات به صورت مستقیم و غیر مستقیم تا پایان سال 96 حدود 15میلیون دلار خواهد شد که در حدود 50 درصد رشد داشته است. همچنین وجود دهکده های گل پویا و فعال و استفاده از تکنولوژی روز در جهت مصرف بهینه آب، وجود پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات، تولید و تکثیر انواع و گونه های مختلف گل های شاخه بریده و نهال و گیاهان آپارتمانی و نیز تولید و صدور انحصاری بید قرمز از این شهرستان از مزیت های انتخاب این شهر به عنوان محل برگزاری این میز تخصصی بوده است. 

رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات در خصوص زمان برگزاری این میز گفت: روز سه شنبه هشتم اسفند ماه سالجاری با حضور مسئولین سازمان توسعه تجارت ایران، روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت چهار استان فعال در زمینه گل و گیاهان زینتی شامل تهران، اصفهان، مازندران و خوزستان، واحدهای تولیدی و صادراتی توانمند از سراسر کشور و نیز مسئولین استانی در محل سالن جلسات فرمانداری محلات برگزار خواهد شد . 

وی هدفگذاری های اصلی این میز را نیز تشریح و بیان کرد: برنامه ریزی مدون جهت توسعه صادارت گل و گیاه کشور، استفاده از توان کارشناسی استان های توانمند جهت کاهش مشکلات واردات و تسهیل صادرات، هم اندیشی و تبادل اطلاعات مورد نیاز و تصمیم سازی جهت برنامه های پیش رو در سال 97 و بررسی چالش های پیش روی صادارت با حضور مسئولین گمرک و نیز امور مالیاتی از اهداف برگزاری این میز است . 

ملکی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل این میز در شهرستان محلات فرصتی مناسب و مغتنم برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان بوده که از این فضای بوجود آمده در جهت طرح مشکلات و مسائل مربوط به صادارت و واردات با حضور مسئولین کشوری نهایت استفاده را برده و این میز فرصتی برای بهبود فضای کسب و کار دراین زمینه باشد . 

 

نظر شما