مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان:

معلمان تاریخ باید تاریخ را واقع بینانه به دانش آموزان انتقال دهند

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۱۴:۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۸۲۲۳۲
معلمان تاریخ باید تاریخ  را واقع بینانه به دانش آموزان انتقال دهند
خدانظر دریکوندگفت : علم تاریخ یکی از مباحثی است که همواره مورد بحث و کنکاش بوده است .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛دریکوند در اولین همایش ملی دانش موضوعی - تربیتی آموزش تاریخ که با حضور جمعی از اساتید و دانشجو معلمان رشته تاریخ و روسای دانشگاههای لرستان در پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم آباد برگزارشده بود،اظهار کرد: اینکه انسان تاریخ را می سازد تا تاریخ است که بر زندگی انسانها تاثیر می گذارد از موضوعاتی بوده که همواره از طرف دانشجویان ، پژوهشگران و اساتید مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است .

وی افزود : اگر بتوانیم دانش آموزان را باروش های نوین به علم تاریخ علاقمند کنیم شاید کمک کند تا از اشتباهات پیشینی که در مسیر رخ داده   اجتناب کنیم .

دریکوند بیان کرد :  شناخت تاریخ به ما کمک خواهد کرد تا از تکرار اشتباهات و خطاهای گذشته خودداری کنیم وآنها را دورباره تکرار نکنیم . 

وی  یادآورشد : نسلی که خطاهای خود را نشناسد ، بسترو زمینه برای تکرار اشتباه را خواهد داشت و به همین دلیل است که ضرورت پیدا می شود تا تاریخ را به نسل جوان را با تاریخ و هویت خود آشنا کنیم . 

دریکوند تاریخ را بخشی از هویت ملی و  فرهنگی یک نسل برشمردو گفت:  امروز نسل جوان ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت تاریخ گذشته خود است . 

وی با اشاره به آسیب های آموزش تاریخ ،اضافه کرد : در آموزش تاریخ باید واقعیت ها را بی کم و کاست دید و بدون پیشداوری و جانبداری آنها را به نسل جوان گفت . 

دریکوند با بیان اینکه  اشتباه است اگر در آموزش تاریخ و بیان تاریخ دچار  خود کم بینی یا خود بزرگ بینی شویم ،ادامه داد : تاریخ سرشار است از موقعیت های سیاه و کدر و موقعیت های شفاف و روشن و باید این موقعیت را بی طرفانه انتقال دهیم .

وی انکار تاریخ را انکار هویت یک ملت دانست ویادآورشد : تاریخ چند هزار ساله ما هم نقاط ضغف و سیاه داردو  در عین حال نقاط مثبتی هم دارد  که باید به آن افتخار کرد .

دریکوند بیان کرد :  معلمان تاریخ باید تاریخ این کشور را واقع بینانه به دانش آموزان انتقال دهند و به آنها اجازه دهند تا خود با شناخت گذشته تاریخی کشور ؛ قضاوت درستی درباره مسائل تاریخی داشته باشند .

مدیرکل آموزش وپرورش لرستان با اشاره  به کاوش های تاریخی ،عنوان کرد : اگربه کتیبه های برجای مانده از تاریخ گذشته رجوع کنیم یا آثار برجای مانده از تمدن اصیل ایرانی را مطالعه کنیم  متوجه خواهیم شد که اصالت ، نجابت و تمدن  همواره با ایرانیان قرین بوده و این جای بسی افتخار است و باید به طرق مختلف به آن پرداخته شود .

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز