مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین خبر داد؛

حضور آتش ‌نشانان قزوین در ۲۴۹عملیات طی بهمن ماه

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۱۱:۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۸۲۵۶۴
حضور آتش ‌نشانان قزوین در ۲۴۹عملیات طی بهمن ماه
مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی شهرداری قزوین از حضور آتش ‌نشانان این سازمان در 249عملیات مختلف اطفاء و امداد و نجات طی بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "ابوالفضل ذوالقدر"، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اعلام این خبر گفت: آتش نشانان قزوین در بهمن ماه امسال در 249عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق حاضر شدند و نسبت به انجام وظایف خود اقدام کردند.

ذوالقدر افزود: تماس ‎های مردمی با سامانه 125آتش نشانی قزوین در بهمن ماه سال1396، آتش نشانان را به 249عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

این مسوول در ادامه بیان کرد: عملیات‌های انجام شده در این مدت مربوط به تصادف یا واژگونی خودرو 9مورد، حریق منزل مسکونی و مغازه 11مورد، حریق خودرو 19مورد، افکن زمین و ریزش چاه 10مورد، محبوس شدن داخل آسانسور 12مورد، محبوس شدن داخل منزل مسکونی 21مورد، نشت گاز منوکسید کربن 21مورد، مشاهده و گیر کردن حیوانات وحشی 15مورد، آتش سوزی سطل زباله، ضایعات و علف‌ های هرز 23مورد، حریق باغ 2مورد، شکستگی لوله و نشت آب 17مورد، 12 مورد خارج کردن حلقه انگشتری و 77مورد حوادث دیگر بوده که آتش نشانان با حضور به موقع و اقدام سریع نسبت به ایمن سازی محل حادثه و کاهش خطر اقدامات لازم را به عمل آوردند.

ذوالقدر با اشاره به افزایش تعداد حوادث مربوط به نشت گاز منوکسید کربن به تعداد 21مورد در بهمن ماه اظهار کرد: بررسی های آماری چند سال اخیر سازمان آتش نشانی قزوین نشان می دهد بیشترین تعداد حوادث مربوط به  نشت گاز منوکسید کربن در 6ماهه دوم سال است به نحوی که در هفت ماه ابتدای سال جاری تنها 3مورد و در چهار ماه بعد از آن "منتهی به اسفند ماه" تعداد 59مورد عملیات مربوط به نشت گازCO و بررسی محل حادثه توسط آتش نشانان صورت گرفته است .

وی در ادامه با اعلام اینکه بیشترین عامل بروز حوادث گازگرفتگی نقص در سیستم دودکش وسایل حرارتی است، افزود: لازم است تمامی شهروندان در زمان استفاده از تجهیزات گرمایشی توصیه های ایمنی را رعایت کرده و در خصوص استاندارد بودن بخاری ها و تخلیه کامل گاز سمی منوکسید کربن از طریق دودکشها اطمینان لازم را کسب کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قزوین رعایت توصیه های ایمنی را در کاهش وقوع حوادث بسیار موثر دانست و تاکید کرد: حوادث ناشی از  گاز گرفتگی از آن دسته حوادثی هستند که تنها با کمی دقت و توجه می توان از بروز آن جلوگیری کرد و هرگونه سهل انگاری و بی احتیاطی در رعایت اصول ایمنی می تواند عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

وی در خاتمه یادآور شد: همه شهروندان می توانند برای ثبت نام در کلاس‌ های یک روزه و رایگان آموزش کار با خاموش کننده های دستی و نحوه مقابله با حریق، نام و نام خانوادگی خود را به شماره 3000500125 پیامک کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز