امروز رخ داد ؛

شناساندن توانمندهای واحدهای صنفی در جهت رسیدن به دستاوردهای نوین صنعت

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۱۱:۵۰:۵۵
کد خبر: ۶۸۲۵۸۲
شناساندن توانمندهای واحدهای صنفی در جهت رسیدن به دستاوردهای نوین صنعت
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی و رئیس اتاق اصناف مشهد به ایجاد تعامل و همکاری های بیشتر در خصوص واحدهای صنفی تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مسعود مهدی زاده مقدم درنشست مشترک با رئیس اتاق اصناف مشهد، اظهار کرد: با توجه به رسالتی که داریم و پیروی تفاهم نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و اتاق اصناف ایران، شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی آمادگی کامل دارد تا حمایت های مختلفی انجام دهد تا صنوف مختلف بخصوص صنوف تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر و توسعه و توانمندی واحدهای صنفی صنعتی روزافزون و دستاوردهای جدیدی داشته باشند.

وی افزود: واحدهای صنفی توانمندی های فراوانی دارند که باید در جهت حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد توسعه فضای کسب و کار در استان بیشتر شناسانده شود و با استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در این مهم تسریع خواهد شد.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: صنوف برای جابجایی نیازمندی های فراوان از قبیل تغییرکاربری محل های موجود دارند که با ورود به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان می توانند از مزایای استقرار برخوردار شوند.

وی با اشاره به استقرار صنوف فلزتراشان و چاپ و نشر در شهرک صنعتی توس، عنوان کرد: آمادگی داریم تا با اعلام اتحادیه های ذی ربط واحدهای صنفی، طبق درخواست آنها زون بندی در هر شهرک و ناحیه صنعتی انجام و واحدهای صنفی در آنجا مستقر شوند.  

در ادامه محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد، گفت: پیروی تفاهم نامه اتاق اصناف ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران سیاست‌های حمایتی مطلوبی برای صنوف در نظر گرفته شده که باید با توجه به ریسک تولید هر صنفی مورد حمایت ویژه قرار بگیرند.  

وی بیان کرد: تمام تلاش ما این است که هزینه تولید واحدهای صنفی کاهش یابد و حوزه‌ اصناف دغدغه ای نداشته باشند زیرا عمدتاً واحدهای صنفی تولیدی و کارگاه‌های تولیدی در سطح خرد و کوچک هستند.

بنانژاد تأکید کرد: بدنبال ایجادشهرک‌های صنفی هستیم تا هم‌افزایی بیشتر را برای واحدهای صنفی که در شهرک‌های صنفی مستقر می شوند انجام و ظرفیت های جدیدی صورت پذیرد و تعامل، همکاری و توانمندی آنها بیشتر شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: صنوف مختلف با استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می توانند از مزایایی مانند استفاده حداکثری از ظرفیت و امکانات زیربنایی ایجاد شده، کمک به سامان دهی صنوف، جلوگیری از پراکندگی ناموزون و کمک در جهت توزیع متمرکز اصناف، امکان تعامل سریع و آسان با واحدهای صنعتی، مستثنی بودن از قانون شهرداری ها و امکان صدور پروانه ساختمان و پایان کار بصورت رایگان، امکان پذیرش دفترچه های قرارداد شرکت بعنوان وثیقه نزد بانکها و موسسات مالی اعتباری، امکان تخفیف در قیمت مصوب حق بهره برداری شهرک و پرداخت هزینه های مربوطه بصورت نقد و اقساط، امکان احداث واحدهای صنفی بر اساس طرح تیپ مصوب و فاقد محدودیت در تراکم و سطح اشغال بهره مند شوند.

در ادامه مجید علیخواه معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، گفت: بهبود وضعیت سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه صنایع کوچک برای واحدهای صنعتی و صنفی خرد، کوچک و متوسط از اهداف اصلی معاونت صنایع کوچک بوده که با استفاده از ابزارهای مختلف در حال پیشبرد اهداف است.

وی با اشاره به ارائه خدمات مختلف در حوزه صنایع کوچک، افزود: ارائه خدمات مشاوره‌ای مختلف به واحدهای صنعتی و صنفی مانند خدمات نرم‌افزاری از طریق آموزش در جهت کمک به توسعه بازار داخلی و خارجی توسط کنسرسیوم‌های فروش و شرکت‌های مدیریت صادرات و همچنین کلینیک صنعت و توسعه نظام پیمانکاری SPX و همچنین توسعه خوشه‌های صنعتی با جدیت پیگیری و انجام می‌شود تا توسعه و فضای کسب و کار مطلوب تر و توانمندی آنها بیشتر شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز