در زمستان ۹۶؛

ثبت رکورد برداشت گاز شوریجه به ۱۴ میلیون مترمکعب در روز

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۱۲:۴۱:۲۲
کد خبر: ۶۸۲۶۲۵
ثبت رکورد برداشت گاز شوریجه به ۱۴ میلیون مترمکعب در روز
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از ثبت رکورد برداشت گاز از مخزن ذخیره سازی شوریجه به 14 میلیون مترمکعب در روز خبرداد.

مهندس سید مجید منبتی در گفتگو با خبرنگار برنا در سرخس با تشریح عملکرد این شرکت در تولید گاز طبیعی افزود: تاسیسات ذخیره سازی شوریجه واقع در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس به عنوان پشتوانه تولید در شمال شرق کشور است که رکورد برداشت از این تاسیسات در زمستان جاری به حدود 14 میلیون متر مکعب در روز رسید.

وی اظهارداشت: تاکنون یک میلیارد و 38 میلیون متر مکعب گاز از واحدهای ذخیره سازی به شبکه سراسری انتقال گاز تزریق شده است.

مهندس منبتی تصریح کرد: تاسیسات ذخیره سازی شوریجه کمک بسیار بزرگی به تامین گاز مورد نیاز در شمال شرق کشور در فصل پیک مصرف است.

این مقام مسئول در رابطه با میزان تولید گاز طبیعی در این پالایشگاه یادآور شد: گاز دریافتی از چاه های منطقه عملیاتی خانگیران در مدت زمان 11 ماهه امسال به میزان 11 میلیارد و 338 میلیون متر مکعب بوده است که با برنامه سال 96 مطابقت داشته است.

وی همچنین میزان گوگرد تولیدی این مجتمع را 524 هزار تن عنوان کرد و بیان داشت: تولید گوگرد نسبت به برنامه دو درصد رشد را نشان می دهد و با توجه به اینکه گاز ترش دریافتی مطابق با برنامه بوده این میزان افزایش گوگرد نشان دهنده راندمان مناسب واحدهای بازیافت گوگرد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز