رییس کل دادگستری قزوین خواستار شد:

عملکرد منسجم مسوولان جهت کاهش آسیب های اجتماعی

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۱۳:۱۰:۲۴
کد خبر: ۶۸۲۶۵۳
عملکرد منسجم مسوولان جهت کاهش آسیب های اجتماعی
رییس کل دادگستری استان قزوین خواستار عملکرد منسجم مسوولان جهت کاهش آسیب های اجتماعی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین "نورالله قدرتی" رییس کل دادگستری استان قزوین در پانزدهمین همایش فرماندهان انتظامی استان قزوین که در سالن اجتماعات فرماندهی انتظامی برگزار شد، گفت: مسوولان جهت کاهش آسیب های اجتماعی باید عملکرد منسجم داشته باشند.

وی خطاب به حضار گفت: خدمت در نیروی انتظامی را برای خود یک افتخار بدانید چون مدال آن به دست مقام عظمای ولایت بر سینه شما چسبانده شده است.

حجت الاسلام قدرتی به نقش حساس نیروی انتظامی در جامعه اشاره کرد و افزود: امروزه در مواقع ضرور و خطر نیروی انتظامی به عنوان تامین کننده اصلی امنیت عمومی به خوبی در صحنه حضور دارد و ماموریت های ذاتی و محوله خود را انجام می دهد.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: ثمره همه تلاش های شما ایجاد امنیت، حفظ نظم، امیدواری و دلگرمی مردم نسبت به نظام اسلامی و ثمره نهایی آن اقتدار نظام جمهوری اسلامی و سربلندی کشور عزیزمان است.

وی خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی با آن انگیزه های بلندی که امام خمینی(ره) داشتند و با خون شهدا به پیروزی رسید و امروز ما میراث دار خون شهدا هستیم و به همین خاطر وظایف سنگینی به دوش ما نهاده شده است.

حجت الاسلام قدرتی در ادامه تصریح کرد: همه ما بدهکار نظام و خون شهدا هستیم از این رو کار سختی در پیش داریم و باید به درستی به وظایف خود عمل کنیم چون در روز قیامت باید پاسخگو در مقابل شهدا باشیم.

این مقام قضایی به افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: بیشترین برخورد با جرائم و آسیب های اجتماعی با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است ولی همیشه نگاه برخوردی سخت، فیزیکی و مجازات با آسیب های اجتماعی موثر نخواهد بود و لازم است با نگاه پیشگیرانه، هدایت و ارشاد و با رافت اسلامی در سطح جامعه ریشه بسیاری از جرائم و آسیب ها را از بین برد.

حجت الاسلام قدرتی اظهار داشت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به تنهایی قادر به کاهش جرائم و آسیب ها نیستند و لازم است همه دستگاه ها و نهاد ها به دور از نگاه آماری برای کاهش آسیب های اجتماعی به میدان بیایند چون دیر یا زود این آسیب ها گریبان گیر همه ما و جامعه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: همه باید بیدار باشیم و هماهنگ، منسجم و منطبق با نیازهای جامعه گام برداریم و این توقع که نباید در جامعه هیچ جرم و آسیبی باشد درست نیست و البته آن چه که نگران کننده است افزایش بیش از حد این آسیب ها است و اگر ما مسوولان به درستی به وظایف قانونی و شرعی خود عمل کنیم در بسیاری از حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... شرایط مطلوب تری را خواهیم داشت و در نتیجه شاهد کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: باید در مسیر احقاق حق و اجرای عدالت توجه داشته باشیم که برخی از انتظارات جامعه و گاها اشخاص دارای نفوذ با فشارهای ناحق تلاش می کنند، ما را از مسیر قانون خارج نکند.

حجت الاسلام قدرتی به عملکرد خوب نیروی انتظامی و سایر مسوولان در ناآرامی های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: در ناآرامی های اخیر که عده ای افراد سود جو و فرصت طلب و با مقاصد شخصی با سوءاستفاده از درخواست های قانونی بعضی از اقشار محروم جامعه به خیابان ها آمدند و اموال مردم و بیت المال را تخریب کردند نیروی انتظامی با ورود به موقع و با مدیریت دقیق و میدانی و بدون کم ترین تنشی توانست اغتشاشگران را مدیریت کند و امنیت را به جامعه برگرداند، از این رو بنده از فرماندهی محترم و همه شما پرسنل خدوم نیروی انتظامی قدردانی  می کنم.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: امنیت و احساس امنیت برای هر شخص و جامعه یک ضرورت است و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی پرچمدار ایجاد امنیت در جامعه هستند که بحمدالله با تلاش های انجام شده امنیت بسیار مطلوبی در استان برقرار است و جزء پنج استان امن کشور هستیم و امیدواریم با تلاش های شبانه روزی این احساس امنیت بیش از پیش در سطح جامعه حس شود و همه باید بدانید امنیت جامعه و حفظ نظام خط قرمز ما باشد و با تمام کسانی که بخواهند از این خط قرمز عبور کنند قاطعانه ایستاده و برخورد قانونی را به عمل خواهیم آورد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز